دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناظر رقابت ضد انحصار ایتالیا تعهدات پیشنهادی گوگل را پذیرفت

ناظر رقابت ضد انحصار ایتالیا تعهدات پیشنهادی گوگل را پذیرفت
ناظر رقابت ضد انحصار ایتالیا اعلام کرد که تعهدات پیشنهادی واحد آلفابت گوگل را پذیرفته تا به پرونده سوءاستفاده این غول فناوری از موقعیت برتر خود در بازار حمل داده‌های کاربران پایان دهد.
کد خبر : 860820

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناظر رقابت ضد انحصار ایتالیا اعلام کرد که تعهدات پیشنهادی واحد آلفابت گوگل را پذیرفته تا به پرونده سوءاستفاده غول فناوری از موقعیت برتر خود در بازار قابلیت حمل داده‌های کاربران پایان دهد.

این رگولاتوری سال گذشته در پی شکایت شرکت نوپای ایتالیایی «هودا» (Hoda) که گوگل را به ممانعت از حق کاربران خود برای به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی خود با سایر پلتفرم‌های خدمات دیجیتال متهم کرده بود، تحقیقات خود را آغاز کرد.

این رگولاتوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوگل در پاسخ به این تحقیق، تغییراتی را در سرویس پشتیبان‌گیری از داده‌های خود به‌منظور افزایش توانایی کاربران در استخراج داده‌های شخصی خود از سرویس‌های واحد آلفابت اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است: این شرکت همچنین متعهد شده که نسخه آزمایشی ابزاری که در حال توسعه است را در دسترس قرار دهد تا سایر اپراتورهای خدمات دیجیتال بتوانند به داده‌های شخصی که کاربران از طریق فعالیت خود در سرویس‌های آلفابت تولید می‌کنند، دسترسی داشته باشند.

ابزار جدید سال آینده به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد.

به گفته ناظر رقابت ضد انحصار ایتالیا درمجموع، این مقام مسئول تعهدات گوگل را برای رفع نگرانی‌ها درباره رقابت مناسب می‌داند.

سال گذشته گفته شد که سوءاستفاده ادعا شده می‌تواند منافع اقتصادی که مصرف‌کنندگان می‌توانند از داد‌ه‌های خود به دست آورند را محدود کند. گوگل درصورتی‌که به خاطر سوءاستفاده از موقعیت خود مجرم شناخته شود، با جریمه ۱۰ درصدی از فروش جهانی سالانه خود مواجه می‌شود.

این شرکت روز دوشنبه هیچ اظهارنظری دراین‌باره نداشت.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته