دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اف‌بی‌آی: چین در حال سرقت فناوری هوش مصنوعی آمریکاست!

اف‌بی‌آی: چین در حال سرقت فناوری هوش مصنوعی آمریکاست!
مقامات ارشد اف‌بی‌آی اعلام کردند که چین در حال سرقت فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته توسط آمریکا برای دامن‌زدن به جاه‌طلبی‌ها و انجام عملیات‌ برای گسترش نفوذ است.
کد خبر : 860603

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پولتیکو، مقامات ارشد اف‌بی‌آی اعلام کردند که چین در حال سرقت فناوری هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط ایالات‌متحده برای دامن زدن به جاه‌طلبی‌های خود و انجام عملیاتی برای گسترش نفوذ خود است.

مقامات امریکایی مدعی شدند: چین و دیگر دشمنان ایالات‌متحده، کسب‌وکارها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی آمریکا را هدف قرار می‌دهند تا به آخرین تحقیقات و محصولات هوش مصنوعی دست پیدا کنند.

آن‌ها ادامه داند: چین با سرقت فناوری، داده‌های هوش مصنوعی و پیشبرد برنامه‌های هوش مصنوعی و فعال کردن کمپین‌های نفوذ خارجی، تهدیدی بزرگ برای شرکت‌های آمریکایی و امنیت ملی محسوب می‌شوند.

یک مقام ارشد اف‌بی‌آی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: چین برنامه‌ای ملی برای پیشی گرفتن از ایالات‌متحده به‌عنوان قدرت برتر هوش مصنوعی جهان تا سال ۲۰۳۰ دارد، اما مقامات آمریکایی می‌گویند بیشتر پیشرفت این کشور بر اساس فناوری به سرقت رفته آمریکا است.

مقام ارشد اف‌بی‌آی گفت: آنچه ما می‌بینیم، تلاش‌هایی در ابعاد مختلف، در صنایع مختلف، درراه‌های متعدد برای جستجو و دستیابی به فناوری آمریکایی است تا بتوانند برنامه‌های هوش مصنوعی خود را بازسازی، توسعه و پیشرفت دهند.  

به گفته مقامات، هدف از برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی ارائه دیدگاه اف‌بی‌آی در مورد چشم‌انداز تهدید و عدم واکنش به رویداد اخیر بوده است.

کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی روز چهارشنبه در یک نشست امنیت سایبری در آتلانتا زنگ خطر را در مورد مقاصد هوش مصنوعی چین به صدا درآورد. او هشدار داد که پس از سال‌ها سرقت فناوری و ذخیره داده‌های عظیم، چین موقعیت خوبی برای استفاده از قدرت سایبری گسترده خود، با هوش مصنوعی دارد و می‌تواند هک‌های قدرتمندتری در آینده انجام دهد. اما چین این اتهامات را رد کرده است.

این مقام ارشد اف‌بی‌آی در جمع خبرنگاران گفت: درحالی‌که اف‌بی‌آی همچنان بر تصاحب فناوری و استعداد‌های هوش مصنوعی ایالات‌متحده متمرکز است، نگرانی‌هایی در مورد تهدید‌های آینده دشمنان خارجی دارد که از آن سوءاستفاده می‌کنند.

اف‌بی‌آی هشدار داده که افراط‌گرایان و تروریست‌های خشن در حال آزمایش استفاده از ابزار‌های مختلف هوش مصنوعی برای تولید مواد منفجره هستند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته