دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 09:22

آزمایش اولین خودروی بدون راننده در منطقه گرینویچ

بعد از آزمایش خودروی بدون راننده در برخی کشورهای دنیا، این بار منطقه «گرینویچ» هم به گردونه رقابت پیوست.
کد خبر : 86019

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، با داغ شدن موضوع خودروهای بدون راننده، بیشتر کمپانی‌های خودروساز دنیا به سمت تجربه این فناوری جدید رفته‌اند و از چین تا انگلیس این موضوع مطرح شده است. گرینویچ تازه‌ترین منطقه‌ای است که آزمایش خودروی بدون راننده را آغاز کرده است.


آزمایش‌ خودروهای بدون راننده گرینویچ که در «آزمایشگاه هوشمند زندگی متحرک انگلیس» انجام خواهد شد، توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل انگلیس هدایت می‌شود. در این آزمایش‌ها، به جای محدود کردن آزمایش به دانشمندان و مهندسان، عامه مردم نیز برای راندن خودروهای بدون راننده دعوت خواهند شد و از تجربه‌ای که داشته‌اند، بازخورد می‌گیرند.


محققان و سازندگان این خودروها با بازخوردی که از تجربه مردم دریافت می‌کنند، تأثیری را که خودروهای بدون راننده روی منطقه محلی به جا می‌گذارد، بررسی می‌کنند. در واقع، حرکت به سمت خودروهای بدون راننده از زمان استفاده از اسب به عنوان وسیله حمل و نقل تا بروز وسایل نقلیه موتوری، مهم‌ترین تغییر در سیستم حمل و نقل به شمار می‌رود. آزمایش این خودروها در محیط معمول زندگی مانند آزمایشگاه زندگی صورت می‌گیرد و در واقع خیال را به واقعیت تبدیل می‌کند.


هدف منطقه گرینویچ از دعوت عموم مردم ارزیابی این است که آیا آنها خودروی بدون راننده را به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل می‌پذیرند و چقدر آن را دوست دارند و می‌پذیرند.


این خودرو براساس Ultra Pods طراحی شده است که از سال 2011 مسافران را در اطراف Heathrow جابه‌جا می‌کرد. در عوض این خودروهای بدون راننده برای اولین بار به طور دستی در مسیر دلخواه حرکت می‌کنند و پس از نقشه‌برداری از مسیر مشخص، در دفعات بعدی می‌توانند در محیط اطراف، بدون کمک راننده و با استفاده از حسگرها، لیزرها و دوربین‌ها حرکت کنند. علاوه بر این، اپراتوری هم برای این خودرو تعبیه شده است که در مواقع اضطراری بتواند هدایت خودرو را به دست گیرد.


گرینویچ نخستین منطقه ای نیست که خودروهای بدون سرنشین خود را به مرحله آزمایش رسانده بلکه یکی از کمپانی‌های حمل و نقل عمومی سنگاپور به نام SMRT نیز به‌تازگی با یک شرکت برای آزمایش خودروهای برقی خود همکاری کرده است.


این در حالی است که ولوو با همکاری برخی شهرهای چین آزمایش خود را روی خودروهای بدون راننده انجام می‌دهد. این آزمایش‌ها بخشی از پروژه محیطی حمل و نقل خودکار گرینویج به ارزش 8 میلیون پوند معادل 11 میلیون و 495 هزار دلار است.


مترجم: ندا اظهری




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته