دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت رهبران صنعت هوش مصنوعی؛

انجمن توسعه مدل‌های یادگیری ماشینی راه‌اندازی شد

انجمن توسعه مدل‌های یادگیری ماشینی راه‌اندازی شد
رهبران صنعت هوش مصنوعی اعلام کردند که اوپن‌ای‌آی، مایکروسافت، گوگل، آلفابت در حال راه‌اندازی انجمنی برای تنظیم توسعه مدل‌های بزرگ یادگیری ماشین هستند.
کد خبر : 860184

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، رهبران صنعت هوش مصنوعی اعلام کردند که «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI)، مایکروسافت، گوگل، آلفابت  در حال راه‌اندازی انجمنی برای تنظیم توسعه مدل‌های بزرگ یادگیری ماشین هستند.

این گروه بر تضمین توسعه ایمن و مسئولانه آ‌ن‌چه مدل‌های هوش مصنوعی مرزی نامیده می‌شود که از قابلیت‌های موجود در پیشرفته‌ترین مدل‌های موجود فراتر می‌رود، تمرکز خواهد کرد. آن‌ها مدل‌های بنیادی بسیار توانمندی هستند که می‌توانند قابلیت‌های خطرناکی داشته باشند که برای امنیت عمومی خطرات شدیدی ایجاد کنند.مدل‌های هوش مصنوعی «جنراتیو» (Generative)، مانند مدل چت‌بات‌هایی همچون «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT)، مقادیر زیادی داده را با سرعت بالا استخراج می‌کنند تا پاسخ‌ها را در قالب نثر، شعر و تصویر به اشتراک بگذارند.

در حالی که موارد استفاده از چنین مدل‌هایی زیاد است، نهاد‌های دولتی از جمله اتحادیه اروپا و رهبران صنعت از جمله سم آلتمن، مدیرعامل «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI) گفته‌اند که اقدامات مناسب برای مقابله با خطر ناشی از هوش مصنوعی ضروری خواهد بود.
 
نهاد صنعتی و مرزی برای پیشبرد تحقیقات ایمنی هوش مصنوعی، شناسایی بهترین شیوه‌ها برای به کارگیری مدل‌های هوش مصنوعی مرزی و همکاری با سیاست‌گذاران، دانشگاهیان و شرکت‌ها تلاش خواهد کرد. یکی از سخنگویان اوپن‌ای‌آی گفته است که این شرکت درگیر مذاکره با دولت‌ها نخواهد شد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «شرکت‌هایی که فناوری هوش مصنوعی را ایجاد می‌کنند، مسئولیت دارند تا این فناوری ایمن، امن و تحت کنترل انسان باشد.»

این انجمن در ماه‌های آینده یک هیئت مشورتی ایجاد خواهد کرد و همچنین ترتیبی برای سرمایه‌گذاری با یک گروه کاری و همچنین ایجاد یک هیئت اجرایی برای هدایت تلاش‌های خود خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب