برند ایرانی موفقیت جهانی/ ضرورت توجه به مزیت رقابتی در بومیسازی محصولات فاوا
به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، خودباوری یک عامل بسیار مهم در فرآیند بومیسازی تجهیزات زیرساختی حوزه فاوا به شمار میرود و این مفهوم به معنای اعتماد به نفس قابلیت توسعه و تولید فناوریها در داخل کشور است. از طرف دیگر آگاهی از قابلیتها و تواناییهای موجود باعث کاهش وابستگی به خارج از کشور شده و توسعه صنعت داخلی را به دنبال خواهد داشت، همچنین با ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی میتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم.
از این رو شرکتهای دانشبنیان میتوانند با استفادههای ظرفیتهای بیان شده در جهت توسعه صنعت داخلی گام بردارند به دنبال این موضوع با یکی از شرکتهای دانش بنیان فعال در زمینه صنایع الکترونیک گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید:
حفاظت از تجهیزات صنعتی با محصولی تمام ایرانی
محمدحسین رضاییان مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان در گفتوگو با خبرنگار آنا گفت: شرکت ما درزمینهٔ تولید «یوپیاس» و «استابلایزر» فعالیت میکند؛ این دستگاهها در صنعت برای حفاظت از تجهیزات کارخانهها و مراکز آیتی استفاده میشود و به کنترل نوسانات برق کمک میکند.
رضاییان اظهار داشت: ما با بررسی بازار هدف به تولید یوپیاس و استابلایزر پرداختیم و دریافتیم که این محصول مزایای رقابتی دارد و میتوانیم آن را به بسیاری از کشورهای دنیا صادرات کنیم و علاوه بر تولید سرمایه، از خروج ارز جلوگیری کنیم و در ادامه مانع خروج نیروهای متخصص داخلی شویم.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان بیان کرد: ما با این محصولات در حال حاضر با همه بخشهای صنعت و پزشکی همکاری میکنیم و بالاترین سهم بازار در صنعت و آی تی را داریم.
موفقیت دانشبنیانهای حوزه فاوا در گرو برندسازی ایرانی است
وی در ادامه با اشاره به اینکه موفقیت شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه فاوا تنها درگرو برندسازی جهانی است، افزود: تولیدکنندگانی موفق هستند که بتوانند نگاه جهانی داشته باشند. ما در ایران باید با این نگاه فعالیت کنیم و همینطور که محصولات کشورهای دیگر را استفاده میکنیم، محصولات ایرانی را طوری تولید کنیم که درجاهای دیگر دنیا نیز خریدار و خواهان داشته باشد.
رضاییان با بیان اینکه پتانسیلهای زیادی در ارائه خدمات به مشتری داریم ادامه داد: وجود نیروی کار حرفهای برای ما مزیت رقابتی ایجاد میکند که بر اساس آن بتوانیم با تولیدکنندگانی که در نقاط مختلف جهان فعالیت میکنند رقابت کنیم و تولیدات خودمان را در آنجا بفروشیم.
ارتقا ارزش برند ایرانی در بازارهای بینالمللی
وی ادامه داد: یکی از راههایی که میتوانیم در بازار جهانی مطرح شویم ایجاد زیرساختهای ارتباطی است یعنی علاوه بر تمرکز روی کیفیت محصولات شرکتها و برندسازی داخلی برند کشور را در جهان مطرح کنیم تا محصولات ایرانی در دنیا ارزش پیدا کنند.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان گفت: استعدادها و نیروهای متخصص زیادی در کشور وجود دارد که شاهد خروج آنها از کشور هستیم و مسئولین برای جلوگیری از این فرار مغزها باید تدبیری بیندیشند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیتهای آنها باعث رشد و تقویت این حوزه شویم.
انتهای پیام/