دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کشورهای رکورد‌دار سانسور آنلاین کدامند؟

کشورهای رکورد‌دار سانسور آنلاین کدامند؟
یک مطالعه جدید با استفاده از طیف وسیعی از داده‌ها، کشورهای رکورد‌دار سانسور آنلاین در جهان را رتبه‌بندی کرده است.
کد خبر : 859992

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مطالعه جدید در مورد سانسور آنلاین نشان داده است که به غیر از مظنونین اصلی (مانند کره شمالی، چین یا روسیه،) کشور امارات متحده عربی سانسور شده‌ترین کشور در جهان است.

«پروکسی رَک» با استفاده از طیف وسیعی از داده‌های مبتنی بر اینترنت، وضعیت محدودیت‌ها، درصد جمعیتی که از خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده می‌کنند، تا وضعیت تورنت‌ها و درصد کاربران اینترنت در هر کشور، به امارات متحده عربی از ۱۰ امتیاز عدد ۸.۰۳  داده و آن را سانسور شده‌ترین کشور جهان نامیده است.

طبق آمار این مطالعه، همه در امارات  متحده عربی از اینترنت استفاده می‌کنند، اما تقریباً نیمی از این کاربران (۴۳.۲ درصد) از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند.

کشور قطر با امتیاز ۶.۹۵ در رتبه دوم این لیست قرار دارد. این کشور حاشیه خلیج فارس استفاده از تورنت‌ها را محدود نکرده و درصد کوچکتری از جمعیت قطر (۳۹.۲ درصد) از وی پی ان استفاده می‌کنند به همین در رتبه دوم قرار گرفته است.

سومین کشور برتر عربستان سعودی است که تنها از نظر درصد جمعیت استفاده کننده از وی‌پی‌ان  (۲۷.۱ درصد)  با قطر تفاوت دارد.

تنها کشور اروپایی که توانسته به فهرست ده کشور برتر لیست سانسو راه یابد بلاروس است که در رتبه نهم قرار دارد. همچنین کشور ترکیه در رتبه دهم، استرالیا در رتبه هشتم قرار گرفته اند.

در این لیست آمریکا در رتبه ۱۱ و انگلیس در رتبه ۱۴ قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته