دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تصویربرداری حرارتی با ماهواره‌هایی به اندازه یک جعبه کفش

تصویربرداری حرارتی با ماهواره‌هایی به اندازه یک جعبه کفش
یک استارت‌آپ آلمانی تصمیم دارد، ماهواره‌هایی حرارتی به اندازه یک جعبه کفش را به فضا بفرستد.
کد خبر : 859850

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت استارت‌آپ «کانستلر» (constellr)، ۱۷ میلیون یورو (۱۸.۹۳ دلار) سرمایه جذب کرده تا پروژه مهم خود را عملیاتی کند.

این شرکت تصمیم دارد، ماهواره‌هایی به اندازه یک جعبه کفش بسازد که پس از قرارگیری در مدار زمین داده‌های حرارتی را جمع‌آوری می‌کنند.

با آخرین بودجه‌ای که میزان دقیق آن در ۲۰ ژوئیه (ماه گذشته) اعلام شد، کانستلر قصد دارد استقرار ماهواره‌های تصویربرداری حرارتی در اندازه جعبه کفش خود را تسریع کند و تقاضای رو به رشد جهانی را برآورده سازد.

اولین سنسور تصویربرداری مادون قرمز حرارتی این شرکت در سال ۲۰۲۲ در یک مأموریت تأمین مجدد شرکت فضایی نورثروپ گرومن به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد.

منظومه تصاویر حرارتی

نخستین ماهواره این منظومه قرار است در سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.

مکس گولد، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ، در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت خبری اسپیس‌نیوز گفت: ما به چهار ماهواره برای ارسال تصاویر روزانه در هر زمینه‌ای از کره زمین نیاز داریم و به همین دلیل، میزان تقاضای بازار مسئله مهم ما است.

شرکت استارت‌آپ کانستلر به جای تمرکز روی وضوح تصویر، قصد دارد داده‌های دقیقی ارائه دهد. به عنوان مثال برای کاربرد‌های کشاورزی، تکرارپذیری با همان میزان از دقت و حساسیت و در اندازه‌گیری مهم است.

کمک‌های دولتی

کانستلر یکی از سه شرکتی بود که قرارداد‌های ۵ میلیون یورویی را از کمیسیون اروپا و آژانس فضایی اروپا برای تأمین داده‌های حرارتی برای تکمیل مشاهدات جمع‌آوری‌شده از طریق برنامه مشاهده زمین کوپرنیک دریافت کرده است.

این استارت‌آپ، پیش از اعلام جمع آوری کمک‌های مالی اخیر، حدود ۱۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود و در حال حاضر ۱۴ میلیون دلار دیگر نیز کمک مالی اضافه دریافت کرده است.

مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما معتقدیم که رویکرد کانستلر برای ساخت دقیق‌ترین لایه داده‌های تصویربرداری حرارتی، تغییر پارادایم در چگونگی سازگاری بخش کشاورزی جهانی با تأثیرات یک اقلیم در حال تحول را تسریع خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته