دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«اوپن‌ ای‌آی» زیر ذره‌بین قوانین بین‌المللی/ آسیب‌های احتمالی «چت جی‌پی‌تی» بررسی می‌شود

«اوپن‌ ای‌آی» زیر ذره‌بین قوانین بین‌المللی  آسیب‌های احتمالی «چت جی‌پی‌تی» بررسی می‌شود
«کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» تحقیقاتی را در مورد «اوپن ای‌آی» آغاز کرده است تا مشخص شود که آیا این چت‌بات از طریق جمع‌آوری داده‌ها و انتشار اطلاعات غلط به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده است یا خیر.
کد خبر : 858204

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از «نیویورک تایمز»، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تحقیقاتی را در مورد «اوپن ای‌آی»، استارت‌آپ هوش مصنوعی سازنده «چت جی‌پی‌تی»  آغاز کرده است تا مشخص شود که آیا این چت بات از طریق جمع آوری داده.‌ها و انتشار اطلاعات غلط در مورد افراد به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده است یا خیر.

این آژانس در نامه‌ای ۲۰ صفحه‌ای که این هفته برای شرکت سان فرانسیسکو ارسال شد، اعلام کرد که به دنبال اقدامات امنیتی «اوپن ای‌آی» نیز است. کمیسیون تجارت فدرال در نامه خود ده‌ها سوال از جمله نحوه آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و رفتار با داده‌های شخصی پرسید و گفت که این شرکت باید اسناد و جزئیات را در اختیار آژانس قرار دهد.

در این نامه آمده است: کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا «اوپن ای‌آی» درگیر اقدامات غیرمنصفانه یا فریبنده حریم خصوصی و امنیت داده‌های مربوط  به مصرف کنندگان است یا خیر.

این تحقیقات پیش از این توسط واشنگتن پست گزارش شده و توسط یک فرد آشنا با تحقیقات تایید شده است.

تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال  آمریکا اولین تهدید نظارتی بزرگ ایالات متحده برای «اوپن ای‌آی»، یکی از شرکت‌های مطرح هوش مصنوعی است و نشان می‌دهد که این فناوری ممکن است به طور فزاینده‌ای تحت بررسی قرار گیرد؛ زیرا مردم، کسب وکار‌ها و دولت‌ها از محصولات بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این فناوری که به سرعت در حال تکامل است، زنگ خطر را به صدا درآورده است؛ زیرا چت بات‌هایی که می‌توانند به درخواست‌ها پاسخ دهند، پتانسیل جایگزینی افراد در مشاغلشان و انتشار اطلاعات نادرست را دارند.

سم آلتمن که رهبری «اوپن ای‌آی» را بر عهده دارد، گفته است که صنعت به سرعت در حال رشد هوش مصنوعی باید قانونمند شود. در ماه مه، او در کنگره برای دعوت از قانون هوش مصنوعی شهادت داد و با صد‌ها قانون گذار دیدار کرد، با این هدف که یک دستور کار سیاسی برای این فناوری تنظیم کند.

او روز پنجشنبه در توییتی نوشت که «فوق العاده مهم» است که فناوری «اوپن ای‌آی» ایمن باشد. وی افزود: ما اطمینان داریم که از قانون پیروی می‌کنیم و با آژانس هم کاری خواهیم کرد.

«اوپن ای‌آی» در حال حاضر تحت فشار مقررات بین المللی قرار گرفته است. در ماه مارس، مقام حفاظت از داده‌های ایتالیا «چت جی‌پی‌تی» را ممنوع کرد و گفت «اوپن ای‌آی» به طور غیرقانونی داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کند و یک سیستم تأیید سن برای جلوگیری از قرار گرفتن افراد زیر سن قانونی در معرض مواد غیرقانونی وجود ندارد. «اوپن ای‌آی» ماه بعد دسترسی به این سیستم را دوباره برقرار کرد و گفت تغییراتی که مقامات ایتالیایی درخواست کرده بودند را اعمال کرده است.

کمیسیون تجارت فدرال با سرعت قابل توجهی در حال نظارت روی هوش مصنوعی است و کم‌تر از یک سال پس از معرفی «چت جی‌پی‌تی» توسط «اوپن ای‌آی»، تحقیقات خود را آغاز کرد. لینا خان، رئیس کمیسیون گفته است که شرکت‌های فناوری باید در زمانی که فناوری‌ها تازه ظهور پیدا کرده‌اند، قانونمند شوند، نه فقط زمانی که بالغ می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته