دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس:

توسعه صادرات غیرمستقیم با دانش‌بنیان‌های خارجی محقق می‌شود

توسعه صادرات غیرمستقیم با دانش‌بنیان‌های خارجی محقق می‌شود
رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به تداوم همکاری پارک فناوری پردیس با مجموعه‌های بین‌المللی تأکید کرد: توسعه صادرات غیرمستقیم در همکاری با دانش‌بنیان‌های خارجی محقق می‌شود.
کد خبر : 858145

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، میلاد صدرخانلو رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با تأکید بر اهمیت همکاری با سایر کشور‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: اهمیت توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی یکی از عواملی است که سبب شده تا توسعه صادرات محصولات شرکت‌های پارک فناوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های تعامل با طرف‌های خارجی از اولویت‌های پارک فناوری پردیس در همکاری‌های بین‌المللی این مجموعه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از عواملی که می‌تواند پایداری شرکت‌های فناور و توسعه اقتصادی کشور را تضمین کند، افزایش صادرات و ارزآوری شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس ادامه داد: نکته دیگر، رفع مشکل تأمین تجهیزات، قطعات و تسهیل واردات مواد اولیه برای تولید محصولات فناورانه از دستاورد‌های مهم همکاری‌های بین‌المللی بوده که به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است. برخی فعالیت‌های دانش‌محور نیاز به قطعات و مواد اولیه دارد که واردات آن خود یک هنر در حوزه تجارت است تا هزینه‌های کمتری به کشور تحمیل و تولیدات بهتری شکل گیرد.

صدرخانلو عنوان کرد: تولید مشترک و یا صادرات غیرمستقیم از دیگر مزایای همکاری با سایر کشور‌ها است. بر همین اساس شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی می‌توانند با شرکت‌های متناظر خود در خارج از کشور دست به تولید مشترک محصولاتی بزنند. این تولید مشترک می‌تواند منجر به ساخت محصولی با کیفیت شود که ارزآوری مطلوبی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: این فرآیند همان صادرات غیرمستقیم بوده که نتایج مطلوبی برای مجموعه‌های داخلی داشته و توسعه همکاری‌ها در مناطقی مانند آمریکای لاتین، شرق آسیا و آفریقا برای استفاده از همین ظرفیت بالقوه در دستور کار قرار گرفته است. در شرایطی که کشور نیاز به توسعه تجارت دارد، چنین همکاری‌ها و هم‌افزایی‌هایی می‌تواند نتایج مثبتی داشته و چرخ صنایع کوچک و بزرگ کشور را به حرکت درآورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته