غرفههای ملی در ۱۶ نمایشگاه بینالمللی و ۷ حوزه تخصصی برپا میشوند
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توسعه بازار بینالمللی یکی از مهمترین مسیرهای رشد و پیشرفت شرکتها است. شرکتها پس از توانمند شدن برای صادرات، نیاز به حضور در نمایشگاههای بینالمللی و معرفی محصول خود دارند.
از اینرو مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری در راستای حمایت از توسعه صادرات شرکتهای دانشبنیان، اقداماتی مانند «برگزاری پاویون بینالمللی در مهمترین نمایشگاههای دنیا»، «اعزام هیئت تجاری و برگزاری جلسات رودررو برای شرکتهای دانشبنیان»، «پذیرش هیئت تجاری در نمایشگاههای تخصصی ایران» و «حمایت از حضور مستقل در نمایشگاههای بینالمللی» را برای استفاده حداکثری از ظرفیت نمایشگاههای بینالمللی در نظر گرفته است.
بر اساس گزارشهای موجود تاکنون بیش از ۴۰۰ شرکت در غرفههای بینالمللی که توسط مرکز تعاملات در نمایشگاههای بزرگ دنیا برپا شده، حضور داشته و توانستهاند محصولات خود را به نمایش بگذارند. امسال نیز غرفههای ملی ایران در ۱۶ نمایشگاه و هفت حوزه تخصصی «نفت و گاز و پتروشیمی»، «مواد پیشرفته و صنایع وابسته»، «ماشینآلات و تجهیزات پیشرفته»، «کشاورزی و صنایع غذایی»، «عمومی»، «ساختمان» و «دارو و تجهیزات پزشکی» برپا خواهد شد.
همچنین اعزامهای ۱۴۰۲ شامل ۲۴ نمایشگاه در ۱۵ حوزه تخصصی میشود. این اعزامها در حاشیه برگزاری نمایشگاههای تخصصی و همراه با برگزاری نشستهای تخصصی رودررو برای شرکتهای دانشبنیان، خلاق و فناور است.
در برنامه ۱۴۰۲، هیئتهای تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاههای تخصصی در محل نمایشگاه بینالمللی تهران توسط شرکتهای دانشبنیان و کارگزاران پذیرش میشوند. هیئتهای تجاری پس از حضور در نمایشگاهها ملزم به برگزاری جلسات رودررو با شرکتهای دانشبنیان متقاضی هستند و به این ترتیب شرکتها میتوانند محصولات خود را به تجار دیگر کشورها معرفی کنند.
انتهای پیام/