دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«نیک هانگرفورد» کارآفرین فناوری درگذشت

«نیک هانگرفورد» کارآفرین فناوری درگذشت
نیک هانگرفورد، کارآفرین فناوری و یکی از بنیان‌گذاران فناوری فین‌تک و مؤسس یک خیریه در سن ۴۳ سالگی درگذشت.
کد خبر : 857632

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیک هانگرفورد» (Nick Hungerford)  که به سرطان لاعلاج استخوان مبتلا بود در سن ۴۳ سالگی فوت شد. این کارآفرین فناوری از دخترش الهام گرفت و یک مؤسسه خیریه برای حمایت از کودکانی که والدین خود را از دست داده‌اند، راه‌اندازی کرد.

نیک هانگرفورد در ۲۰۱۱ شرکت «ناتمگ» (Nutmeg) (شرکتی با اهداف بلندپروازانه که سرویس‌های مالی قدیمی را با تکنولوژی جدید پیوند می‌دهد) را تأسیس کرد. این ایده ۴۵ بار متوالی توسط سرمایه‌گذاران رد شد، اما درنهایت توسط جی پی مورگان (JP Morgan) در ۲۰۲۱ به مبلغ ۷۰۰ میلیون پوند خریداری شد.

او همچنین خیریه «لبخند الیزابت» (Elizabeth's Smile) را که به نام دختر دوساله‌اش نام‌گذاری شده است راه‌اندازی کرد. خیریه او بر روی کسب دانش با محققان و پزشکان سراسر جهان در مورد تأثیر از دست دادن والدین بر فرزند تمرکز دارد.

هانگرفورد برای اولین بار در ۲۰۱۹ بااحساس درد در ناحیه ران راست خود به «سارکوم یوینگ» (نوعی تومور بدخیم)، نوع نادر سرطان استخوان، دچار شد و برای برداشتن استخوان ران تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما در پایان ۲۰۲۱، سرطان بازگشت و او دو هفته پیش در برنامه پیام‌رسان تلگراف اعلام کرد که دو یا سه ماه به زندگی‌اش باقی‌مانده است.

شرکت ناتمگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای هانگرفورد یکی از «موفق‌ترین کارآفرینان فناوری فین‌تک (fintech)» در بریتانیا بود. درواقع «فین‌تک» یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است.

هانگرفورد یک وب‌سایت هوش مصنوعی با ویدیو‌هایی از خود راه‌اندازی کرد که به صد‌ها سؤال شخصی پاسخ می‌دهد تا دخترش بتواند به سیستم وارد شود و با او صحبت کند..

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته