دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گشت دریایی دانشگاهیان عنوان شد؛

تولید پارچه‌هایی مؤثر در فریب راداری/ دبیرخانه‌ مشترک صنایع دفاعی و دانشگاه آزاد شکل‌ می‌گیرد

تولید پارچه‌هایی مؤثر در فریب راداری  دبیرخانه‌ مشترک صنایع دفاعی و دانشگاه آزاد شکل‌ می‌گیرد
مدیرکل صنعت و جامعه دانشگاه آزاد از تولید پارچه‌هایی مؤثر در فریب راداری خبر داد و گفت: دبیرخانه‌ای بین صنایع دفاعی و این دانشگاه در حال شکل‌گیری است.
کد خبر : 857598

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز در راستای برنامه‌های دومین روز پیش‌رویداد عصر امید «صنایع و خدمات دریایی»  و آشنایی شرکت‌کنندگان این رویداد با تجهیزات و نیازمندی‌های منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر، برنامه گشت دریایی دانشگاهیان در سواحل بوشهر برگزار شد.

در این برنامه متخصصان نیروی دریایی به بیان نیازمندی‌های خود در زمینه صنایع دریایی پرداختند و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط هم گزارش‌هایی از حوزه‌‌های فعالیت خود ارائه کردند.

لاله ملک‌نیا مدیرکل صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این برنامه بیان کرد: در حوزه دفاعی کشور شرکت‌هایی داریم که می‌توانند به ما کمک کنند.

ملک‌نیا خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد پارچه‌هایی تولید کرده‌اند که در زمینه رفلکس و فریب راداری مؤثر است در حالی که در نیروی دریایی اطلاعی از آن وجود نداشت، اکنون این ارتباط دانشگاه و نیروی دریایی منطقه دوم توانست بخشی از این نیازمندی را شناسایی کند.

مدیرکل صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دبیرخانه‌ای بین صنایع دفاعی و دانشگاه آزاد در حال شکل‌گیری است که پروژه‌های مورد نیاز به آن ارجاع و ارتباطات پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پارچه بازتاب‌‌دهنده راداری، انواع پارچه‌ها و تورهایی را تولید کرده‌ایم که از مس بازتاب راداری بیشتر و بالاتری خواهد داشت.

ملک‌نیا تشریح کرد: علاوه بر استفاده از بشکه‌های پرتاب شونده در بدنه نیز می‌توانیم از موادی استفاده کنیم که امواج راداری را بازتاب دهد.

مدیرکل صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مدتی پیش در سفری که به کره داشتیم یک افسر آمریکایی حضور داشت که توضیح می‌داد پارچه‌ای در لباس داریم که با زدن شاسی آب تولید می‌کند و به عنوان مثال نیاز نیست سرباز با خودش قمقمه آب حمل کند.

وی‌ عنوان کرد: به عنوان مثال باید به سمت اسمارت اشیاء گام برداریم که نیازهای یک نیروی نظامی که در جبهه حضور دارد از کلاه تا لباس و ... را به صورت هوشمند پاسخ دهد.

سردار حیدر هنریان مجرد جانشین منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران استان بوشهر هم در اختتامیه پیش رویداد عصر امید که مرحله نهایی آن نیمه دوم آبان امسال در زمینه صنایع دریایی برگزار می‌شود، ابراز کرد: استان بوشهر جزء استان‌های محروم و در زمینه‌های مختلف دچار محرمیت است؛ اگرچه در زمنیه کرانه ای و دریا بی نظیر هستیم؛ اما استفاده لازم از آن نمی‌شود.

هنریان مجرد افزود: این مهم است که بتوانیم از صنایع دریایی در زمینه‌های مختلف برای پیشرفت استفاده کنیم که یکی از آنها ایجاد صنایع تفریحی دریایی است و می‌توانیم بخشی از نیاز مردم و گردشگران در زمینه تفریح را برطرف کنیم و موجب رونق استان بوشهر شویم.

تولید پارچه‌هایی مؤثر در فریب راداری/ دبیرخانه‌ مشترک صنایع دفاعی و دانشگاه آزاد شکل‌ می‌گیرد

جانشین منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر تشریح کرد: این می‌تواند نقطه‌ای باشد برای شروع که به آن فکر شود و در زمینه‌های مختلف می تواند تداوم یابد.

سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم اظهار کرد: از آغاز این پیش رویداد تاکنون موارد جدیدی یاد گرفتیم که آخرین آنها استفاده از ظرفیت‌های تفریحی است.

حیدری سنگستانی خاطرنشان کرد: در این شرایط جوی هر کسی به استان بوشهر نمی‌آید؛ اما حضور دوستان در استان بوشهر نشان دهنده جدیت آنها برای حل مشکل است.

رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر بیان کرد: اکنون یک شبکه بزرگ را در حال درگیر کردن در زمینه تولید هستیم و این روند ادامه دار خواهد بود و تلاش می‌کنیم میزبان خوبی برای دوستان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته