اپل در پلتفرم چینی «ویچت» فروشگاه افتتاح کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پلتفرم «ویچت» (WeChat) چین روز سهشنبه اعلام کرده که سازنده آیفون اپل، فروشگاهی را در پلتفرم رسانههای اجتماعی خود افتتاح کرده است. این امر نشان دهنده گسترش کانالهای خرده فروشی این شرکت آمریکایی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.
در ویچت، برنامه پیامرسان چین که خدمات تجارت الکترونیک، پخش زنده و پرداخت را نیز ارائه میکند، کاربران میتوانند محصولات اپل از جمله آیفون، آیپد و مک را از فروشگاه خریداری کنند. اپل بلافاصله به درخواستها برای اظهارنظر بیشتر پاسخ نداده است.
این اقدام اپل در حالی صورت میگیرد که مصرفکنندگان چینی به طور فزایندهای برای خرید به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند ویچت و نسخه چینی «تیکتاک» (TikTok) روی میآورند. علاوه بر فروشگاهها و وبسایت خود، اپل در حال حاضر یک فروشگاه در بازار آنلاین «تیمال» (Tmall) گروه علی بابا راهاندازی کرده است.
اپل همچنین برای اولین بار در ماه مه با یک نمایش یک ساعته محصولات خود را در یک پخش زنده در چین بازاریابی کرد. بر اساس دادههای یک موسسه تحقیقاتی بینالمللی، فروش گوشیهای هوشمند چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته که پایینترین رقم فروش در سه ماهه اول این کشور از سال ۲۰۱۴ است. با این حال؛ در طول سه ماهه اپل سهم ۱۹/۹ درصدی از بازار گوشیهای هوشمند چینی را به نام خود ثبت کرده است.
انتهای پیام/