دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مطرح کرد؛

پیشرفت‌ در صنایع دریایی با تداوم ارتباط دانشگاه و صنعت

پیشرفت‌ در صنایع دریایی با تداوم ارتباط دانشگاه و صنعت
سردار زیراهی گفت: ارتباط خوبی بین دانشگاه‌های بوشهر و صنایع نظامی برقرار شده که اگر این ارتباط ادامه یابد، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در صنایع دریایی خواهیم بود.
کد خبر : 857233

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در افتتاحیه پیش‌رویداد «عصر امید صنایع و خدمات دریایی» در دانشگاه آزاد بوشهر اظهار کرد: ۴۰ درصد جمعیت دنیا در سواحل زندگی می‌کنند. نقش دریا در اقتصاد، ویژه و بنیادین بوده و طبق آمار  حدود ۵۵۰ میلیارد دلار در اقتصاد دنیا نقش دارد و بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده این عدد دو برابر خواهد شد.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت‌های دریا در بخش حمل‌ونقل، شیلات و سازه‌های دریایی زمینه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما در کشور با وجود هزاران میلیون‌ متر مربع ساحل فقط ۲.۵ درصد اقتصاد از دریا تأمین می‌شود. پردرآمدترین شهر‌های دنیا در کنار دریا قرار دارند؛ اما در کشور ایران برعکس است و با دریا بیگانه هستیم. هرچند در سیاست و قانون اقتصاد دریامحور وجود دارد؛ اما در واقعیت ابن سیاست‌ها وجود ندارند و حتی مردم را نتوانسته‌ایم قانع کنیم که دریا می‌تواند چه ظرفیت‌هایی داشته باشد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: سال‌های گذشته آمریکا و دولت‌های غربی، پیش‌قراولان صنعت دریایی را به سرکردگی صهیونیست‌ها مورد حمله قرار دادند و ۲۱ فروند شناور مورد حمله واقع شد که با پاسخ‌هایی از سوی ایران نیز روبه‌رو شدند  و با توقیف دو شناور آنها، فعالیت نیرو‌های نظامی بیگانه در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش پیدا کرد.

پیشرفت‌ در صنایع دریایی با تداوم ارتباط دانشگاه و صنعت

زیراهی بیان کرد: امروز در منطقه و سطح بین‌الملل نقش بازدارندگی داشته‌ایم و دشمنان به این موضوع اعتراف می‌کنند؛ اگر به مسیری که از زمان جنگ تاکنون سپری شده نگاه کنیم خواهید دید که مانند معجزه بوده و میانگین سنی دانشمندانی که اکنون شناور و پهپاد ایرانی طراحی می‌کنند زیر ۴۰سال بوده که نشان‌دهنده آینده درخشان کشور در زمینه دانش و علم است.

وی مطرح کرد: در موشک‌های دریاپایه و کروز دریایی، سوم دنیا هستیم که نشان دهنده پیشرفت در این صنایع است؛ اگر بتوانیم برای استفاده از این استعدادها قرارگاهی به عنوان فرماندهی ایجاد کنیم در همه زمینه‌ها متحول خواهیم شد. به تازگی ارتباط خیلی خوبی بین دانشگاه‌های استان بوشهر و صنایع نظامی برقرار و جلسات مشترکی برای استفاده از ظرفیت دانشگاه در این صنعت برگزار شده و در صورتی که این ارتباط ادامه پیدا کند، شاهد پیشرفت‌های خیلی بیشتری در زمینه صنایع دریایی خواهیم بود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: استان بوشهر در بعد نظامی و اقتصادی در کشور ویژه است.۹۴ درصد صادرات نفت از بوشهر بوده و در بخش خرما و شیلات در کشور هم رکورددار بوده و بیشترین مرز آبی را با خلیج‌فارس دارد.

به گزارش آنا، افتتاحیه پیش‌رویداد عصر امید صنایع و خدمات دریایی با حضور سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، لاله ملک‌نیا مدیرکل صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از دانشگاهیان در واحد بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته