دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس جهاددانشگاهی:

آماده کمک به انتقال فناوری در خرید‌های خارجی دستگاه‌ها هستیم

آماده کمک به انتقال فناوری در خرید‌های خارجی دستگاه‌ها هستیم
رئیس جهاددانشگاهی از آمادگی جهاد دانشگاهی برای جذب نخبگان و نظارت بر فرایند انتقال فناوری خبرداد.
کد خبر : 856938

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشت از برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در این نهاد ارائه کرد و گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال جذب استادان، نخبگان و صاحبان ایده است تا با کمک و مشارکت آنها به حل مشکلات کشور کمک کند.

حسن مسلمی‌نائینی از پیگیری این نهاد برای متولی‌گری و نظارت بر فرآیند انتقال فناوری در واردات بر اساس ابلاغ و نظر رئیس‌جمهور خبر داد و اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد تا بر اساس ابلاغ رئیس‌جمهور در خرید‌های خارجی بزرگ برای انتقال فناوری در کنار دستگاه‌ها باشیم.

او به برنامه‌ریزی و تلاش برای جذب و به‌کارگیری نخبگان اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس مأموریت ابلاغی رئیس‌جمهور جلساتی با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزارشده تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان بیشتر استفاده کنیم. هم‌اکنون در برخی از استان‌ها تعدادی از مدیران واحد‌های سازمان جهاد دانشگاهی از میان نخبگان و اساتید دانشگاهی انتخاب شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی پیرامون جذب نخبگان شاخص ملی و بین‌المللی مطرح کرد: نخبگانی که ایده‌های شاخص دارند و این ایده‌ها در حضور مقامات عالی‌رتبه کشور ارائه شده را شناسایی کردیم و با برگزاری جلساتی در نظر داریم زمینه عملیاتی شدن ایده‌ها را فراهم کنیم. جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد تا با توجه شرایط روز و در راستای حل مشکلات کشور، پذیرای مأموریت‌های جدید و کمک‌کننده دولت باشد.

به گزارش آنا، جزئیات سه پروژه جدید جهاد دانشگاهی در زمینه‌های توسعه فناوری شکافت هیدرولیکی برای بهبود و ازدیاد برداشت از میدان‌ها نفت و گاز کشور؛ ایجاد اولین شهر معدنی با توسعه تکنولوژی غنی‌سازی ذخایر هماتیت کشور به‌منظور تأمین نیاز صنایع فولاد و ایجاد پالایشگاه پلاسما در حضور معاون اول رئیس‌جمهور تشریح شد که بر اساس این طرح‌ها پس از پایان عملیات اجرایی انتظار می‌رود از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام در کشور جلوگیری شده، برداشت از چاه‌های نفت و گاز بیش از دو برابر افزایش‌یافته و سالانه حدود ۳ میلیون تن خوراک برای کارخانه‌ها فولاد کشور فراهم شود.

پس از ارائه و بررسی پروژه‌ها مقرر شد تا با تکمیل طرح‌های مذکور زمینه لازم برای اجرای پایلوت و یا آغاز فرایند‌های اجرایی فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته