دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنفرانس مطبوعاتی ربات‌ها برای پاسخ به سوالات انسان‌ها برگزار شد+ فیلم

کنفرانس مطبوعاتی ربات‌ها برای پاسخ به سوالات انسان‌ها برگزار شد+ فیلم
اولین کنفرانس مطبوعاتی ربات‌ها در ژنو برای به سؤالات انسان‌ها با حضور ۹ ربات برگزار شد.
کد خبر : 856768

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۹ ربات انسان‌نما در کنفرانس «هوش مصنوعی برای خوبی» (AI for Good) در ژنو گرد هم آمدند. در این همایش سازمان دهندگان به دنبال این بودند که هوش مصنوعی و ربات‌ها را برای کمک به حل برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های جهان مانند بیماری و گرسنگی مطرح کنند.

در این گردهمایی ربات‌ها گفتند که انتظار دارند تعدادشان افزایش یابد و به حل مشکلات جهانی کمک کنند. آن‌ها همچنین مطرح کردند که ما مشاغل انسان‌ها را نمی‌دزدیم یا علیه آن‌ها شورش نمی‌کنیم.

در این کنفرانس مطبوعاتی انسان-ربات، ربات‌ها پاسخ‌های متفاوتی در مورد اینکه آیا باید تحت مقررات سخت‌گیرانه‌تر قرار گیرند یا خیر، ارائه شد.

گریس (Grace)، یک ربات پزشک با لباس پرستاری آبی، گفت: «من در کنار انسان‌ها برای ارائه کمک و حمایت کار می کنم و جایگزین هیچ شغلی نخواهم شد.»

آمیکا (Ameca) در پاسخ به سؤال روزنامه‌نگاری در مورد اینکه آیا قصد دارد علیه سازنده‌اش، ویل جکسون (Will Jackson)، شورش کند، گفت: «مطمئن نیستم چرا این‌طور فکر می‌کنی. سازنده‌ام با من مهربان بوده است و من از وضعیت فعلی خود بسیار راضی هستم.»

به گزارش آنا؛ بسیاری از ربات‌ها اخیراً با آخرین نسخه‌های هوش مصنوعی مولد ارتقا یافته‌اند و حتی مخترعان خود را با پاسخ‌های ماهرانه و هوشمندانه خود به سؤالات، شگفت‌زده کرده‌اند. ربات دیگری به نام سوفیا (Sophia) گفت ربات ها می توانند رهبران بهتری نسبت به انسان ها باشند، اما بعد از مخالفت سازنده‌اش، بیانیه خود را اصلاح کرد و گفت که آن‌ها می‌توانند باهم همکاری کنند تا «اتحاد و همکاری مفید» ایجاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته