دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان‌نما نقاش شد+ فیلم

ربات انسان‌نما نقاش شد+ فیلم
ربات آمکا با کمک یک پروژه شبکه عصبی منبع باز «Stable Diffusion» نقاشی یک گربه را کشید.
کد خبر : 855610

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ربات انسان‌نمای «آمکا» اکنون سعی دارد با دستانش اثر هنری خلق کند. آمکا به شرکت «انجینرید آرتز» تعلق دارد که ربات‌های انسان نما طراحی و مهندسی می‌کند و می‌سازد. اکنون سازنده به ربات مشهور قابلیت نقاشی کردن داده است.

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده از ربات «آمکا» خواسته می‌شود تا یک گربه بکشد. شرکت «انجینرید» آرتز پیش از این توانایی آمکا برای نشان دادن احساسات مختلف انسانی و قابلیت صحبت کردن به زبان‌های متعدد را نشان داده بود.



«آمکا» در سال ۲۰۲۱ میلادی ساخته شده و در حقیقت یک ربات انسان نمای پیشرفته است که به عنوان پلتفرمی برای فناوری‌های رباتیک در آینده استفاده می‌شود. این ربات مجهز به میکروفون، دوربین و نرم افزار شناسایی صورت است.

در این ویدئو آمکا توضیح می‌دهد چگونه تصاویر یا نقاشی‌ها را ایجاد می‌کند. ربات می‌گوید: من نقاشی را به وسیله پروژه شبکه عصبی منبع باز «Stable Diffusion» تولید کردم. در آنجا، مسیر‌های نقاشی در دسترس هستند، و سپس تصویر را اسکلت بندی کردم. پس از آن، من مسیر را برنامه ریزی و اجرا می‌کنم تا تصویر را روی بوم خود بکشم.

از آمکا خواسته شد که یک گربه بکشد، اما قبل از انجام این کار، ربات ادراک خود را بیان کرد که گربه‌ها روش خاصی برای فراهم کردن آرامش و همراهی با انسان‌ها دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته