دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از محصول درمان قطعی زخم‌های دیابتی در نمایشگاه الکامپ

رونمایی از محصول درمان قطعی زخم‌های دیابتی در نمایشگاه الکامپ
مدیرعامل یک شرکت فناور حاضر در نمایشگاه الکامپ از محصولی رونمایی کرد که قادر است زخم‌های بیماران دیابتی را به طور قطعی درمان کند.
کد خبر : 855007

محمد انوری در حاشیه نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک تهران) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: طراحی محصولاتی مانند پلاسماجت، کربوکسی‌تراپی، لیزر کم‌توان در حوزه الکترونیک و مهندسی ـ پزشکی از فعالیت‌های شرکت «بینش الکترونیک کاویان گستر» است و اکنون در زمینه تجهیزات پزشکی، درمان ضایعات و ناراحتی‌های پوستی و زیبایی کار می‌کنیم.

وی با تشریح کاربردهای دستگاه لیزر کم‌توان عنوان کرد: این دستگاه که فوتون‌تراپی و پرتوتراپی هم نام دارد، از نور با شدت کم ( 540-830 نانومتر) با هدف افزایش واکنش‌های فتوشیمیایی موجب تغییر نفوذپذیری غشای سلولی شده و در افزایش سوخت و ساز سلولی و فرآیندهای ترمیمی استفاده می‌شود.

فعال حوزه فناوری مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دستگاه لیزر کم‌توان برای درمان‌ زخم‌های دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و افرادی که دارای زخم‌های دیابتی هستند ممکن است کارشان به قطع عضو هم برسد.

انوری یادآور شد: بیماران دیابتی با استفاده از دستگاه لیزر کم‌توان می‌توانند زخم‌های خود را بهبود بخشند و مکانیزم عملکرد نیز با خون‌رسانی زیادتر و تحریک کُلاژِن‌ها و ماتلاست.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا با معرفی دستگاه پلاسماجت متذکر شد: این دستگاه برای درمان انواع عفونت‌ها کاربرد دارد؛ چراکه پلاسما خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و می‌تواند در درمان عفونت‌های زنانگی مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت فعال در حوزه فناوری تشریح کرد: دستگاه پلاسماجت برای برداشتن انواع اسکین‌پک‌ها، ضایعات، زگیل‌ها و خال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انوری با اشاره به کاربرد دستگاه کرپوکسی‌تراپی گفت: این دستگاه با تزریق گاز CO2 (این گاز کاملاً بی‌خطر است و CO2 را بازدم می‌کنیم) کمبود دی اکسید کربن را جبران کرده و خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی را زیادتر می‌کند.

وی افزود: با خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی زیاد قادر خواهیم بود ایلینگ و بهبود را اعم از رفع سیاهی زیر چشم، رفع لک صورت و جای زخم به نتیجه برسانیم.

این فعال حوزه فناوری درباره اینکه محصولات شرکت چه نیازی از نیازهای کشور و جامعه را رفع می‌کند؟ چنین پاسخ داد: نمونه‌های خارجی دستگاه‌های پلاسماجت، کربوکسی‌تراپی و لیزر کم‌توان بسیار گرانقیمت است و قیمت آن در کشورهای خارجی 13 هزار یورو به بالاست.

انوری تأکید کرد: قیمت دستگاه‌های تولیدشده شرکت یک‌دهم قیمت‌های خارجی هم نیست و با این شرایط به فروش می‌رسد، دستگاه‌های لیزر کم‌توان با منوهایی که دارد در فیزیوتراپی و تراپ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بنابراین دستگاه‌های شرکت در درمان ضایعات و ناراحتی‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در درمان زیبایی نیز کاربرد دارد. لیزر کم‌توان نمونه داخلی و ایرانی ندارد و در کشورهای دنیا نیز بسیار کم پیدا می‌شوند؛ اما دستگاه‌های پلاسماجت و کربوکسی‌تراپی نمونه ایرانی و خارجی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته