دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط یک شرکت دانش‌بنیان؛

پودر پروتئین برای دام و طیور با استفاده از حشرات تولید شد

پودر پروتئین برای دام و طیور با استفاده از حشرات تولید شد
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پودر پروتئین با ترکیب مگس «سرباز با نیلبورن» و مگس خانگی شد که موجب کاهش مرگ و میر دام، طیور و آبزیان می شود.
کد خبر : 854851

محبوبه سرابی رئیس هیئت مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه از سال 1399 بر اساس تفاهم نامه ای که با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان منعقد کردیم، درصدد جایگزین پروتئین سویا برای دام برآمدیم، اظهار کرد: در راستای این تفاهم نامه موفق شدیم تا با استفاده از پرورش نوعی مگس تحت عنوان فلان آنرا برای خوراک دام و طیور آماده کنیم تا پروتئین مورد نیاز آنها بدون نیاز به واردات تامین شود.

وی افزود: با پیشرفت کار توانستیم با ترکیب مگس «سرباز با نیلبورن» و مگس خانگی  پودر پروتئینی برای جایگزین خوراک دام، طیور و آبزیان تولید کنیم تا ۸۰ درصد سویا در جیره غذایی آنها حذف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوه نامه استفاده از پودرهای پروتئین دام نگاشته شده است، گفت: این شرکت نخستین تولیدکننده پودر پروتئین با استفاده از حشرات است؛ ۱۰ درصد این پودر در جیره طیور، ‌۳۰ درصد در جیره دام و ۵۰ درصد در غذای آبزیان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پودر پروتئین حشرات استخوان‌بندی در دام‌ها را تقویت می کند و در طیور موجب افزایش تخم‌گذاری خواهد شد؛ همچنین مرگ و میر در دام، طیور و آبزیان را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته