دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان نصر کشور در حاشیه نمایشگاه الکامپ؛

محصولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شناسنامه‌دار می‌شوند

محصولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شناسنامه‌دار می‌شوند
حسن هاشمی گفت: قصد داریم محصولاتی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید می‌شوند را با درجه و سطح دانش، جزئیات و لایحه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شناسنامه دار کنیم.
کد خبر : 854690

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست امضای تفاهم‌نامه با سازمان فناوری اطلاعات ایران که در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ برگزار شد، گفت: سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای استان تهران با ۲۱ هزار عضو در سراسر کشور و ۴۰۰ کمیسیون تخصصی بازوی اجرایی و نقطه تعامل با دولت و بخش خصوصی است. امیدوار هستیم با ارتباط خوبی که با سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت می‌گیرد، گام‌های بلندی برای توسعه کشور برداریم.

وی در ادامه افزود: در این دوره تمرکز ما بر نظم‌دهی و سامان‌دهی است‌. برنامه‌هایی برای شناسنامه دار کردن بخش‌های مختلف صنعت فاوا خواهیم داشت. قصد داریم تا پایان دوره محصولاتی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید می‌شوند را با درجه بندی سطح دانش، جزئیات و لایحه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شناسنامه دار کنیم.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در این راستا شکل گرفته است. برنامه استانداردسازی برای حوزه نرم‌افزاری هم با تفاهم‌نامه‌ای که امضا خواهد شد، پیاده سازی می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشورخاطرنشان کرد:  صنعت نرم‌افزار باید بتواند محصولات خود را در آینده‌ای نزدیک به عنوان وثیقه در اختیار بانک‌ها قرار دهد. این هدف سال‌ها دغدغه ما بوده است. امیدواریم در نمایشگاه الکامپ آتی این مهم انجام شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته