موانع توسعه برنامههای حوزه آموزش و یادگیری سند ملی فناوریهای فرهنگی و نرم بررسی شد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری با اشاره به موضوع احیای کارگروههای تخصصی در سند ملی فناوریهای فرهنگی و نرم اظهار کرد: کارگروهها را به عنوان بازوی تخصصی سند مجددا احیا کردیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این سند حوزههای متنوعی دارد و تقریبا ۲۰ حوزه با آن مواجه هستند، با یک ستاد چابک چند نفره ما نمیتوانیم به صورت تخصصی راهبردنگاری دراین حوزه داشته باشیم.
حسنلو تصریح کرد: از این جهت کارگروهها برای ما بسیار حائز اهمیت هستند و سعی ما براین بوده که این کارگروههای تخصصی عملیاتی و واقعی تعریف شوند و این کارگروهها اختیار عمل داشته باشند و به عنوان بازوی تصمیم گیر نه الزاما تصمیم ساز فعالیت کنند.
دبیر ستاد فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: خروجی کارگروهها از نگاه ما رویکرد تخصصی سند به آن حوزه است و روند اضافی اتفاق نمیافتد.
حسنلو بیان کرد: ما در این کارگروه در حوزه آموزش و یادگیری، در حوزه تکنولوژی آموزشی و صنایع وابسته به حوزه آموزش بالاترین کارگروهی را میبینیم که نتایج آن به صورت مستقیم به عنوان راهبردهای سند از دستگاههای مرتبط قابل پیگیری و مطالبه است.
فعالیت 3 وزارتخانه در حوزه فناوری های فرهنگی و نرم
یاسر قرائی دبیرکارگروه تخصصی آموزش و یادگیری سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی در ادامه این نشست اظهار کرد: در زیستبوم ایجاد شده در سالهای اخیر بخشهای مختلف در حوزه آموزش و یادگیری فعال هستند و جمعیت بزرگی از جمله به صورت مستقیم سه وزارتخانه در این حوزه در حال فعالیت هستند.
قرائی ضمن اشاره به اینکه کمی دیر وارد حوزه آموزش و یادگیری شده ایم اعلام کرد: تصمیم است تا با هم افزایی و ذیل سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم که ابلاغ شده عقب افتادگیهای این حوزه را جبران کنیم.
وی افزود: پیشنهاد ما این بوده که در این سلسله نشستها بتوانیم از ظرفیتهای موجود استفاده کنیم و فعلا به پروژهها و برنامههای جدید نپردازیم.
دبیرکارگروه تخصصی آموزش و یادگیری سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی تصریح کرد: با توجه به برگزاری نشستهای مختلفی که با نمایندگانی از دانشگاه آزاد، وزارت عطف، وزارت آموزش و پرورش و نهادهای عمومی و خصوصی، تقریبا ۵ موضوع و محور نهایی شده که با توجه به اسناد و آیین نامههای لازم که وجود دارد میتوانیم به این برنامهها برسیم.
وی بیان کرد: از اینرو از تمامی نمایندگان دستگاهها و نهادهای فعال در حوزه آموزش و یادگیری دعوت شده تا از نقطه نظرات آنها در رسیدن به این ۵ محور و حوزههای تخصصی بهرهمند شویم.
قرائی یادآور شد: تقاضای ما از هر دستگاه و نهاد فعالی در این حوزه که بستری برای رسیدن به این ۵ برنامه و توسعه حوزه یادگیری و آموزش دراختیار دارد این است که برای توسعه این برنامهها از طریق نهاد و یا دستگاه خود ما را یاری کند.
وی با اشاره به این موضوع که سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم پیش از این در اختیار نمایندگان دستگاهها و نهادهای حاکمیتی قرار گرفته اظهار کرد: در خصوص ۵ برنامه پیشنهادی مستنداتی هم در زمینه سند و آیین نامهها وجود دارد و هم اینکه در قانون صنایع خلاق که در حال شکل گیری است و با برنامه هفتم توسعه به این برنامهها دسترسی پیدا کنیم.
انتهای پیام/