دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری مشخص شد؛

ثبت ۶۰۱ زمین‌لرزه در خردادماه/ کاهش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۰ سال گذشته

ثبت ۶۰۱ زمین‌لرزه در خردادماه  کاهش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۰ سال گذشته
شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک در خردادماه ۱۴۰۲، تعداد ۶۰۱ زمین لرزه را در کشور و نواحی همجوار ثبت و تعیین محل کرده‌اند.
کد خبر : 854457

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک در خرداد ماه ۱۴۰۲، تعداد ۶۰۱ زمین لرزه را در کشور و نواحی همجوار ثبت و تعیین محل کرده اند که این تعداد نسبت به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ افزایش ۳۳ درصدی، نسبت به خرداد ماه سال ۱۴۰۱ کاهش ۱۵.۷ درصدی و نسبت به میانگین ماهانه ۱۰ سال اخیر کشور کاهش ۳۹ درصدی داشته است.

آمار زمین‌­لرزه­‌های کشور در خردادماه 1402 به تفکیک بزرگی

ثبت ۶۰۱ زمین‌لرزه در خردادماه/ کاهش ۳۹ درصدی نسبت به ۱۰ سال گذشته

در خردادماه ۱۰ زمین لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در کشور به ثبت رسید که دو زمین لرزه به بزرگی ۴.۹ در سراب واقع در استان آذربایجان شرقی در تاریخ یکم خرداد و فارغان واقع در استان هرمزگان در تاریخ ۳۱ خرداد، بزرگترین زمین لرزه‌های ثبت شده در این ماه بوده است.

لللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل

استان‌های آذربایجان غربی با ۸۲ زمین لرزه، خراسان رضوی با ۷۰ زمین لرزه، و خراسان جنوبی با ۴۷ زمین لرزه بیشترین تعداد زمین لرزه را در بین استان‌های کشور داشتند. همچنین در این ماه در استان تهران ۹ زمین لرزه ثبت شده است که بزرگترین آن به بزرگی ۲.۳ در ارجمند به ثبت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته