دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین منظومه اینترنت مدار پایین زمین آزمایش شد

نخستین منظومه اینترنت مدار پایین زمین آزمایش شد
چین نخستین منظومه اینترنت مدار پایین زمین را در دریای چین جنوبی آزمایش کرد.
کد خبر : 854145

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری آنا به نقل از شینهوا، محققان شرکت گلکسی اسپیس (GalaxySpace)، سازنده ماهواره مستقر در پکن و چندین موسسه تحقیقاتی علمی، نخستین صورت فلکی آزمایشی ارتباطات پهن باند در مدار پایین زمین را در دریای جنوب چین آزمایش کردند. 

هدف از این آزمایش بررسی توانایی پوشش ارتباطی مشترک ماهواره‌های مدار بالا و مدار پایین زمین و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین است.

شش ماهواره تولید شده توسط شرکت گلکسی اسپیس در مارس ۲۰۲۲ از مرکز پرتاب ماهواره ایکسیچانگ به فضا فرستاده شدند. این شش ماهواره در مدار، به همراه نخستین ماهواره ارتباطی پهن باند توسعه یافته توسط گلکسی اسپیس و مستقر در مدار پایین زمین، اولین صورت فلکی تست ارتباطی پهن باند مدار پایین زمین چین را تشکیل داده‌اند.

شرکت گلکسی اسپیس که در پایتخت چین، پکن مستقر است در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده و به دنبال ساخت ماهواره‌هایی با قیمت پایین، کارایی بالا و به صورت انبوه است؛ علاوه براین، به دنبال ایجاد شبکه ارتباطی جهانی و سازگار با ۵ G است.

این شرکت با سه راند جذب سرمایه و انجام فعالیت‌هایی که در حوزه فضایی انجام داده‌اند در حال حاضر  یک یونیکورن حوزه فضایی به حساب می‌آیند (یونیکورن Unicorn- به شرکت‌هایی با ارزش بالای یک میلیارد دلار اطلاق می‌شود.)

نخستین منظومه اینترنت مدار پایین زمین آزمایش شد

کارکنان این شرکت در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ (هفته گذشته) یک دستگاه دریافت سیگنال برای ماهواره‌های مدار پایین زمین را در یک ایستگاه دروازه مدار پایین زمین در شهرستان خودمختار لینگشوی لی در جنوب استان هاینان چین آزمایش  کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته