دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

راه‌اندازی پایگاه خدمات آزادکاری در آینده‌ای نزدیک

راه‌اندازی پایگاه خدمات آزادکاری در آینده‌ای نزدیک
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل پایگاه خدمات آزادکاری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر : 853833

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزادکار یا فریلنسر به شخصیت حقیقی گفته می‌شود که در استخدام شرکت یا مجموعه خاصی نیست و به شکل پروژه‌ای و به‌صورت حق‌الزحمه‌ای در داخل کشور برای کارفرما‌های مختلف درزمینهٔ توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای دیجیتال فعالیت می‌کند. در این راستا وزیران عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال آیین‌نامه حمایت از آزاد کاران حوزه اقتصاد دیجیتال تصویب شد که از ۱۰ ماده تشکیل شده است.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور طبق یکی از همین مواد موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به‌منظور ایجاد بستر حمایتی و ارتقای مهارت‌های فعالان حوزه آزادکاری در سه ماه از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه نسبت به ایجاد پایگاه ثبت اطلاعات آزاد کاران اقدام کرده و مجری اعتبارسنجی افراد پایگاه طبق دستورالعمل موضوع تبصره یک این ماده است.

حال؛ رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگر و مشاهده‌گر حوزه تحول دیجیتال در یک شبکه اجتماعی خبری در این زمینه به آزاد کاران حوزه اقتصاد دیجیتال داد.

در این متن آمده است:‌

«یک خبر خوب هم برای آزاد کاران (فریلنسرها)، بر اساس درخواست نظام صنفی رایانه‌ای استعلامات مورد نیاز برای تشکیل پایگاه خدمات آزادکاری، تصویب شد تا این پایگاه که بر اساس مصوبه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال باید تشکیل می‌گردید به‌زودی راه‌اندازی شود.»

راه‌اندازی پایگاه خدمات آزادکاری در آینده‌ای نزدیک

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته