دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از بین ۱۶۲ مرکز؛

مرکز رشد دانشگاه آزاد مشهد حائز رتبه کشوری شد

مرکز رشد دانشگاه آزاد مشهد حائز رتبه کشوری شد
مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای سومین سال پیاپی رتبه سطح یک کشور را کسب کرد.
کد خبر : 853433

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در جدیدترین رتبه‌بندی مراکز رشد کشور در سال ۱۴۰۲، توانست برای سومین سال پیاپی رتبه سطح یک کشور را از بین 162 مرکز، به خود اختصاص دهد.

جاوید نوبخت رئیس منطقه ۳ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به جدیدترین رتبه‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: مستندات ارسالی مراکز رشد کشور از طریق سامانه ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: این مستندات شامل قرارداد‌ هسته‌ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده دارای مجوز و بدون مجوز، میزان درآمد‌ها و هزینه‌های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره‌های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب‌وکار، استارت‌آپ‌ها، چالش‌های فناوری، تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختار‌های فناوری در مراکز رشد و سایر موارد دیگر می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای سومین سال متوالی در رتبه‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همچنان در سطح یک مراکز رشد با حمایت‌های انجام‌شده توسط رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه قرار گرفته است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این رتبه‌بندی در راستای حمایت از مراکز رشد و ارزیابی وضعیت عملکردی آنها و به منظور حرکت به سمت ایجاد مراکز رشد تخصصی، سطح‌بندی این مراکز از سال ۱۴۰۰ در حال انجام است تا میزان موفقیت و دستیابی واحد‌های دانشگاهی در ورود به عرصه اقتصاد دانش‌بنیان مورد ارزیابی قرار گیرد که بر اساس آن امتیازات لازم برای مراکز رشد موفق اعطاء شود.

 نوبخت عنوان کرد: منطقه سه زیست‌بوم فناوری کشور شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی می‌شود و دارای هشت مرکز رشد مستقل و چهار مرکز رشد اقماری است. در این منطقه، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، نیشابور و بجنورد در سطح‌بندی سال ۱۴۰۲ در سطح یک قرار گرفته‌اند و سایر مراکز رشد در سطح سه قرار دارند که به بیش از ۱۴۰ هسته و واحد فناور خدمات حمایتی و تسهیلاتی خود را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب