دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاثیر فناوری در شنوایی ربات‌ها

تاثیر فناوری در شنوایی ربات‌ها
محققان یک پلتفرم شبیه‌سازی جدید ابداع کرده‌اند که به ربات‌ها می‌آموزد صداهای محیط اطرافشان را بشنوند.
کد خبر : 853293

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، امروزه بسیاری از پلتفرم‌ها قبل از به کار گرفتن ربات در محیط‌های واقعی، به آنها آموزش می‌دهند. با این وجود بیشتر آن‌ها یک گام مهم را فراموش می‌کنند آن‌ها در نظر نمی‌گیرند که ربات‌ها احتمالا در دنیای واقعی یکدیگر را ردیابی و ارتباط برقرار کنند.

محققان دانشگاه استنفورد اخیرا برای برطرف کردن فقدان پلتفرم‌های آموزشی متناسب یک محیط شبیه سازی شده به نام «سونیک ورس» (Sonicverse) ابداع کرده اند که شامل عناصر بصری و صوتی است.

روهان گائو یکی از محققان این پژوهش دراین باره می‌گوید: انسان‌ها با دیدن و شنیدن دنیای اطرافشان را درک می‌کنند، اما تحقیقات اندکی آموزش به ربات‌ها با کمک صوت را بررسی کرده است. شبیه ساز‌های مجهز به هوش مصنوعی فعلی با این فرض سرویس ارائه می‌کنند که محیط کاملا ساکت است و ربات‌ها قادر به تشخیص صدا نیستند، یا آنکه عوامل سمعی و بصری فقط در شبیه‌سازی ایجاد می‌شوند.

هدف ما معرفی یک پلتفرم شبیه‌سازی چندحسی جدید با قابلیت شبیه‌سازی صوتی و تصویری یکپارچه واقعی برای آموزش ربات‌های خانگی بود که می‌توانند ببینند وبشنوند.

سونی کورس اجزای بصری هر محیطی را همراه صداهای آن بازسازی می‌کند و به این ترتیب ربات‌ها فضا‌های مجازی واقع گرایانه تری دارند و به این ترتیب عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی بهتر می‌شود.

گائو در این باره توضیح می‌دهد: ما برخلاف تحقیقات پیشین، امیدواریم نشان دهیم ربات‌های آموزش دیده در این سیستم شبیه سازی می‌توانند به طور موفقیت آمیز ناوربری صوتی-بصری در محیط‌های واقعی چالش برانگیر انجام دهند.

گائو در این باره می‌افزاید: ما نشان دادیم ربات‌های آموزش دیده در شبیه ساز ما می‌توانند به طور موفقیت آمیز ناوبری صوتی-بصری در محیط‌های واقعی انجام دهند.

محققان با انجام آزمایشات متوجه شدند پلتفرم شبیه سازی آن‌ها می‌تواند ربات‌ها را طوری آموزش دهد که فعالیت‌های دنیای واقعی را با کمک محرک‌های صوتی و بصری انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته