دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشتغالزایی در مناطق محروم با دستگاه فناورانه غربالگری محصولات کشاورزی

اشتغالزایی در مناطق محروم با دستگاه فناورانه غربالگری محصولات کشاورزی
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه غربالگری محصولات کشاورزی شدند که علاوه بر اشتغالزایی باعث می‌شود محصولات به‌موقع تمیز و پاک شوند تا قابلیت عرضه به بازار را داشته باشند.  
کد خبر : 852710

رضا فتح الله زاده مدیر یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت ماشین‌‌آلات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: تولیدات این شرکت در راستای پاک کردن محصولات کشاورزی است.

 فتح الله زاده بیان کرد: سالانه حجمی از محصولات کشاورزی به دلیل به موقع پاک نشدن از بین می‌رفت، اما این دستگاه‌ها  علاوه بر اشتغالزایی باعث می‌شوند محصولات کشاورزی به موقع تمیز و پاک شود تا قابلیت عرضه به بازار را داشته باشند. 

وی که در نمایشگاه آبادیران حضور داشت، افزود: در مناطقی محرومی مثل خراسان جنوبی کارگاه‌های مختلفی برای پاک کردن زرشک و سایر محصولات کشاورزی وجود دارد که اکنون ۳۰ دستگاه در این استان کار گذاشته شده و حتی ظرفیت ۴۰۰ دستگاه را هم دارد. 

فتح الله زاده اظهار کرد: طیف جهانی این دستگاه‌ها، دستگاه‌های بزرگی است که برای کارخانه‌های صنایع غذایی استفاده می‌شوند، اما شرکت ما برای اینکه بتواند کارگاه‌های کوچک روستایی را راه‌اندازی کند دستگاه‌های نیم کانال ساخته و خانگی است و با برق تک فاز کار می‌کند و یک کمپرسور بی صدا دارد که می‌شود در یک خانه و اتاق معمولی نیز استفاده کرد؛ و قیمت آن ۴۵۰ هزارتومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب