گوگل ۲ قابلیت تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گوگل اعلام کرده که دو ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تبلیغ دهندگان ارائه میکند. این ویژگیها به صورت خودکار بهترین مکانهای تبلیغ را برای برندها در میان سرویسهای این شرکت فناوری پیدا خواهند کرد.
هوش مصنوعی در ماههای اخیر بر صنعت فناوری تسلط داشته است، زیرا گوگل و سایر شرکتها چترباتهای جدیدی را توسعه دادهاند که میتوانند در مکالمات باز به کاربران پاسخ دهند. همچنین هوش مصنوعی برای خدمت رسانی به تبلیغ کنندگان برای کمک به درآمد شرکتها، به کار گرفته میشود.
گوگل پیش از این هم ابزارهای هوش مصنوعی را برای تبلیغ کنندگان معرفی کرده بود. اکنون از این فناوری برای کمک به برندها برای دستیابی به اهداف خاصتر تبلیغاتی خود استفاده میکند. یکی از ویژگیهای جدید به نام «دماند جن» (Demand Gen) از هوش مصنوعی برای قرار دادن تبلیغات به صورت عکس و ویدیوی تبلیغکننده در چندین محصول مانند جیمیل، یوتیوب و ... استفاده میکند.
به گفته «ویدیا سرینیواسان»، معاون گوگل و مدیر کل تبلیغات «هوش مصنوعی دغدغه تبلیغ کنندگان را از بین میبرد و این فناوری بر یافتن مکانهایی که به بیشتر دیده شدن آنها منجر میشود، تمرکز خواهد کرد.»
گوکل معتقد است که «دومین ویژگی جدید هوش مصنوعی به یافتن بهترین محل نمایش تبلیغات باهدف به حداکثر رساندن نمایش تبلیغات ویدئویی یک برند استفاده خواهد کرد.»
سرینیواسان گفته است که «آزمایشهای اولیه نشان میدهد که برندها به طور متوسط ۴۰ درصد بازدیدهای ویدیویی بیشتری با ابزار جدید دریافت کردهاند. با استفاده از هوش مصنوعی برندها میتوانند بیشتر بر استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنند.»
انتهای پیام/