دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساعتی ۱۸ دلار دستمزد برای کارگران اپلیکیشن‌های تحویل غذا

ساعتی ۱۸ دلار دستمزد برای کارگران اپلیکیشن‌های تحویل غذا
شرکت‌های نرم افزاری باید تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۲۰ دلار در هر ساعت به کارگران خود پرداخت کنند.
کد خبر : 852465

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، شرکت‌های نرم افزاری باید تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۲۰ دلار در هر ساعت به کارگران خود پرداخت کنند.

نیویورک در حال تبدیل شدن به اولین شهر در ایالات متحده است که حداقل دست مزد را برای کارگران تحویل غذا تعیین می‌کند. از ماه آینده، اپلیکیشن‌های تحویل مانند Uber Eats و GrubHub، ملزم به پرداخت ۱۷.۹۶ دلار در هر ساعت، به علاوه مزایا خواهند بود. سپس، تا سال ۲۰۲۵، این شهر اوبر، گروب هاب و دیگر اپلیکیشن‌های حوزه حمل ونقل فضایی را ملزم به پرداخت ۱۹.۹۶ دلار در هر ساعت خواهد کرد و پس از آن، تغییراتی برای تورم اعمال خواهد شد.

حداقل دست مزد در شهر نیویورک ۱۵ دلار در هر ساعت است. سازمان حمایت از مصرف کننده و کارکنان شهری (DCWP) با تعیین حقوق ساعتی برای کارگران تحویل، به این واقعیت اشاره می‌کند که اوبر، گروب هاب و دوردش کارگران تحویل خود را به عنوان پیمانکارانی طبقه بندی می‌کنند که ملزم به پرداخت مالیات بیشتر هستند و اغلب باید هزینه‌های مربوط به کار را از جیب خود پرداخت کنند. 

براساس برآورد سازمان حمایت از مصرف کننده و کارکنان شهری، بیش از ۶۰ هزار کارگر تحویل غذا در نیویورک وجود دارند که به طور متوسط ۷.۰۹ دلار در هر ساعت درآمد دارند.

نرخ ساعتی نهایی اعلام شده در روز دوشنبه کم‌تر از رقم ۲۳.۸۲ دلاری است که این آژانس در سال ۲۰۲۲ درخواست کرده بود. DCWP در ماه مارس (اسفندماه) برآورد خود را برای در نظر گرفتن "چند برنامه‌ای" اصلاح کرد، عملی که در آن برخی از کارگران به طور همزمان بیش از یک سفارش را تحویل خواهند داد. 

جاش گلد، سخنگوی اوبر گفت: شرکت‌های نرم افزاری، از جمله اوبر و گروب هاب، با این مقررات مخالفت کردند و حتی حالا که قرار است این قانون اجرایی شود، از آن راضی نیستند.

یکی از سخنگویان گروب هاب نیز گفت: در حالی که ما معتقدیم مقامات شهر نیویورک از این تصمیم‌گیری نیات خوبی داشته‌اند، ما از قانون نهایی DCWP ناامید شده‌ایم، که پیامد‌های منفی جدی برای کارگران تحویل در شهر نیویورک خواهد داشت.

نحوه پرداخت دست مزد کارگران تا زمانی که حداقل‌های تعیین شده توسط شهرداری را رعایت کنند، به آن‌ها بستگی دارد. شرکت‌هایی که تنها برای زمان سفر پول پرداخت می‌کنند، باید تقریبا ۵۰ سنت در دقیقه بپردازند، در حالی که شرکت‌هایی که برای تمام مدت زمانی‌که کارگر زمان گذاشته، از جمله هرگونه توقف برای انتظار سفارش غرامت می‌پردازند باید تقریبا ۳۰ دقیقه بدون درنظرگرفتن انعام بپردازند. این قانون پس از آن وضع شد که نیویورک شروع به اجرای حداقل دست مزد رانندگان اوبر و لیفت را در سال ۲۰۲۲ کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته