دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات آفت‌کش ساخته شد

ربات آفت‌کش ساخته شد
محققان رباتی ساخته‌اند که با کمک هوش مصنوعی می‌تواند توده تخم یک آفت خطرناک را شناسایی کند و از بین ببرد.
کد خبر : 851690

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، فانوس مگس که از تیره‌ی fulgoridae و بومی امریکای جنوبی است یک آفت خطرناک در برخی نقاط آمریکا به حساب می‌آید و خسارت قابل توجهی به محصول سیب، انگور و میوه رازک دارد. به همین دلیل از بین بردن تخم‌های این حشره اهمیت زیادی دارد.

درهمین راستا ربات «تارتان پست» (TartanPest) برای همین کار طراحی شده است.

گروهی از دانشجویان انستیتو رباتیکز دانشگاه کارنگی ملون این ربات را ابداع کرده اند که در حقیقت از بازوی رباتیک Ufactory xArm۶ و یک سیستم رایانش بصری تشکیل شده است. این ابزار‌ها روی یک تراکتور برقی سوار شده اند که شرکت «فارم-ان جی» آن را ساخته است.

ربات تارتان پست به طور خودکار بین ردیف درختان یا تاکستان حرکت می‌کند و از رایانش بصری برای ردیابی انبوه تخم‌های فانوس مگس استفاده می‌کند.
سیستم مذکوراز الگوریتم یادگیری عمیقی استفاده می‌کند که براساس مخزنی حاوی ۷۰۰ عکس از انبوه تخم‌های این حشره آموزش دیده اند.

این تخم‌ها به طور معمول روی درختان، صخره‌ها و سطوح دیگر دیده می‌شوند. ربات پس از ردیابی یک توده تخم آفت، از یک برس چرخنده که در انتهای بازوی آن نصب شده، برای از بین بردن آن استفاده می‌کند. تخم ریزی حشره در پاییز انجام می‌شود وهر توده آن به طور معمول حاوی ۳۰ تا ۵۰ تخم آفت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته