دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مرند؛

قرارداد مشارکتی ۶ میلیارد ریالی برای کشت زعفران منعقد شد

قرارداد مشارکتی ۶ میلیارد ریالی برای کشت زعفران منعقد شد
 قرارداد مشارکتی واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند به ارزش ۶ میلیارد ریال برای کشت زعفران امضا شد.
کد خبر : 851674

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، قرارداد مشارکتی یک واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مرند به ارزش ۶ میلیارد ریال برای کشت زعفران به دو روش ایروپونیک و گلخانه‌ای در زمین زارعی و گلخانه‌ای این واحد دانشگاهی منعقد شد.

محمدحسین صادقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند در این‌باره اظهار کرد: کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی است و یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی کسب درآمد بوده که از محل سرمایه‌گذاری در واحد‌های فناور و برندسازی محصولاتی که می‌توانند در بازار موفق باشند.

وی افزود: شهریه هر واحد دانشگاهی را باید به اقتصاد آن منطقه و فعالیت‌های اقتصادی که در آن منطقه وجود دارد گره زد؛ با مطالعه، تجاری‌سازی و مهارت آمیزی برای عموم مردم می‌توان به‌عنوان دانش‌بنیان تجاری‌سازی کرد.

صادقی با بیان اهمیت زعفران در اقتصاد کشاورزی بر آشنایی با کشت این محصول تأکید و عنوان کرد: زعفران یکی از با ارزش‌ترین محصولات کشاورزی در کشور است که با وجود نیاز کم به آبیاری و با توجه به شرایط اقلیمی بسیار مناسب مرند در این شهرستان کشت می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند مطرح کرد: از لحاظ اقتصادی این محصول بسیار مقرون‌به‌صرفه است و زعفران باید به‌عنوان گیاه دارویی بر سر سفره‌های ایرانی قرار بگیرد؛ چراکه عمده مصرف زعفران در کشور‌های اروپایی است؛ زیرا علاوه بر خواص غذایی در درمان سرطان، بیماری‌های اعصاب، پارکینسون و افسردگی نیز تأثیر مؤثری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته