متا با طراحی یک شبکه اجتماعی مبتنی بر متن رقیب توئیتر میشود
به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس گزارشات بینالمللی، متا برنامههایی برای طراحی یک شبکه اجتماعی مبتنی بر متن دارد که به رقابت با توئیتر بپردازد. این برنامه به کاربران اجازه میدهد تا حسابهایی که در اینستاگرام دنبال میکردند در این برنامه هم دنبال کنند.
به گفته یکی از سخنگویان متا «این پلتفرم در حال توسعه است. ما در حال بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای به اشتراک گذاری به روز رسانیهای متنی هستیم. ما معتقدیم فرصتی برای فضایی جداگانه وجود دارد که در آن سازندگان و شخصیتهای عمومی بتوانند بهروزرسانیهایی درباره علایق خود به اشتراک بگذارند.»
«کریس کاکس»، مدیر محصول متا گفته است که «کدگذاری روی پلتفرم در حال انجام است. غول فناوری قصد دارد آن را به زودی منتشر کند، اگرچه تاریخ مشخصی ارائه نشده است. برخی گمانه زنیها وجود دارد که ممکن است تا اواخر خردادماه باشد.»
این شبکه مبتنی بر متن که عنوان کاری «P۹۲» (پی ۹۲) دارد، میتواند رقیب بزرگی برای توئیتر باشد. در حالی که برخی کاربران از آن ناامید شدهاند، اما شروع دوباره در یک شبکه اجتماعی جدید و بازسازی آن هم برای کاربران دشوار است. به گفته متا «حدود دو میلیارد کاربر در اینستاگرام وجود دارد که اگر حتی ۲۵ درصد از کاربران آن به استفاده از P۹۲ ترغیب شوند، این برنامه از توئیتر محبوبتر میشود.»
لازم به ذکر است؛ توئیتر در ماههای اخیر به دلیل تعدیل کارکنان مورد انتقاد قرار گرفت و در اردیبهشتماه از اتحادیه اروپا خارج شد. طبق گزارشها، در زمان ایلان ماسک اعتدال توئیتر کاهش یافت. همچنین در این شبکه اجتماعی انتشار اطلاعات نادرست هم افزایش داشت، اما با این وجود ماسک معتقد است از زمانی که مسئولیت توئیتر را برعهده گرفته کمتر اطلاعات غلط در این شبکه اجتماعی منتشر میشود.
انتهای پیام/