دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 12:09

نخستین کامیون‌های الکتریکی به بازار می‌آیند

موفقیت‌های شرکت تسلا در عرصه ارائه خودروهای الکتریکی مناسب به بازار باعث شده است یک شرکت تازه به نام «نیکولا» تصمیم بگیرد که در حوزه تولید کامیون، جا پای این شرکت بگذارد.
کد خبر : 85037

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، یک شرکت تازه به بازار رسیده به نام «نیکولا» قصد دارد با ارائه کامیون‌های عجیب و الکتریکی، و وانت‌های پرقدرت، کمبود این محصولات در بازار خودروهای الکتریکی را جبران کند. نخستین محصولات این شرکت یک کامیونت با قدرت 2000 اسب بخار و یک خودروی دو دیفرانسیل خواهند بود.


نیکولا در نخستین اعلامیه خود مدعی شده است که با اتکا به باتری‌های 320 کیلوواتی که هرگز نیاز به اتصال به برق برای شارژ نخواهند داشت می‌تواند به برد عملیاتی 1300 تا 2000 کیلومتر برای کامیونت‌های خود برسد.


طرح این شرکت بر اساس یک موتور تأمین قدرت 2000 اسب بخاری به همراه یک موتور شارژ پایه CNG است که حین حرکت باتری‌های الکتریکی را شارژ می‌کند و در عمل این کامیون هرگز نیاز به اتصال به برق شهر برای شارژ را نخواهد داشت.


نیکولا همچنین قصد دارد 50 ایستگاه سوخت‌رسانی سی‌ان‌جی در عرض ایالات متحده آمریکا ایجاد کند تا تأمین سوخت مورد نیاز کامیون‌هایش مشکلی نداشته باشد.


محصول دیگر نیکولا یک دو دیفرانسیل است که آن هم از باتری 50 کیلوواتی بهره‌مند است و قرار است به برد عملیاتی 160 تا 250 کیلومتر بدون توقف دست پیدا کند. این خودرو 520 اسب بخار قدرت خواهد داشت و نخستین خودروی صحرانوردی و خارج جاده الکتریکی خواهد بود. اگرچه هنوز هیچ‌ یک از این خودروها آزمایش نشده‌اند و حتی نمونه اولیه آنها نیز ساخته نشده، امکان سفارش برای پیش‌خرید فراهم است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته