دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اتصال ۳۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال؛

دسترسی ۳۹ روستای محروم به اینترنت ۳G-۴G

دسترسی ۳۹ روستای محروم به اینترنت ۳G-۴G
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترسی ۳۹ نقطه روستایی محروم به پوشش تلفن همراه ۳G-۴G خبر داد.
کد خبر : 849641

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد احسان خرامید مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار مطلبی در یکی از پیامرسان‌های بومی گفت: «از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم، پوشش تلفن همراه ۳G-۴G برای ۳۹ نقطه روستایی محروم از این فناوری، فراهم شد.»

وی در ادامه افزود: «در مدت ۲۰ ماه گذشته، پوشش تلفن همراه به ۳G-۴G از محل اعتبارات طرح USO در ۱۰۴ نقطه روستایی با ۶ هزار و ۵۲۱ خانوار و ۲۳ هزار و ۱۷۹ نفر جمعیت، ارتقا یافت.»

به گفته روابط عمومی وزارت ارتباطات روستاهای امیرآباد از توابع شهرستان دهگلان، ایراب، طاله جار،کویره گویز، قلقله، کچل منگان و گلزار علیا در شهرستان سقز، خشکه دول، طاله وران، مائین دول، تیژتیز و افراسیاب در شهرستان سنندج، زیویه در شهرستان کامیاران، ژان در شهرستان سروآباد، وزمله و کشنه در بانه، صلوات آبادو قمشلوی در بیجار و ... از جمله این روستاها هستند.

همچنین چند روز پیش عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از اتصال ۳۰۰۰ روستای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال خبر داد و گفت: «در ۲۰ ماه گذشته بیش از ۴۰۰۰ روستا به شبکه ملّی اطلاعات متصل شده و انشالله بیش از ۳۰۰۰ روستای باقیمانده هم تا پایان سال متصل خواهند شد.»

وی در ادامه اظهار داشت: «عمده این روستا‌ها در نقاط صعب العبور و دورافتاده هستند که با سختی فراوان اتصال آن‌ها انجام می‌شود. از همه عزیزانی که برای برقراری این ارتباط تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته