دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ انجام شد؛

رونمایی از داروی درمان زخم سالک؛ میکروب‌کشی و تقویت سیستم ایمنی با محصولی دانش‌بنیان

رونمایی از داروی درمان زخم سالک؛ میکروب‌کشی و تقویت سیستم ایمنی با محصولی دانش‌بنیان
در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، از داروی دانش‌بنیان درمان زخم سالک رونمایی شد.
کد خبر : 846950

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درحاشیه آخرین روز از نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس۲۰۲۳ مراسم رونمایی از داروی دانش‌بنیان Leish G1 که توسط یک شرکت فناور مستقر در پارک فناوری پردیس تولید شده، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

پاینده مديرعامل شرکت دانش بنیان بهپاد طب ایرانیان درخصوص این شرکت توضیح داد: پشتوانه علمی شرکت ما حاصل ۳ دهه پژوهش با تمرکز بر داروها و مکمل‌های تقویت‌کننده و تنظیم‌کننده سیستم ایمنی انسان مانند سرطان، بیماری‌های عفونی و التهابی و...است.

وی درخصوص ۳ ماموریت مهمی که این شرکت فناور دنبال می‌کند بیان کرد: تولید داروهای تنظیم کننده سیستم ایمنی، تولید دانش فنی در زمینه تولید، شناسایی و استخراج مواد موثره و در نهایت تولید مکمل‌های تنظیم سیستم ایمنی از جمله ماموریت‌هایی است ما بر روی آن متمرکز شده‌ایم

اشرفی داروساز و مسئول فنی این شرکت دانش‌بنیان گفت: بسیاری از بیماری‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که سیستم ایمنی بدن از تنظیم طبیعی خودخارج شود. از این رو متخصصان شرکت‌ما تلاش می‌کنند مواد موثره طبیعی را از گیاهان بومی کشور شناسایی و استخراج کنند که بتواند سیستم ایمنی بدن را تنظیم کند.

وی درخصوص ویژگی‌های منحصربفرد این دارو توضیح داد: محصول ما یک نوع پماد موضعی است که با دانش فنی ۳۰ ساله متخصصان داخلی شرکت تولید شده است. این فرآورده به صورت موضعی روی زخم سالک اثر میکروب کشی دارد و می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

اشرفی در ادامه افزود: در حال حاضر درمانی که برای این بیماری وجود دارد تزریق گلوکانتین در موضع زخم است که بسیار دردناک و آزاردهنده است. اما فراورده دارویی leish G1 علاوه براثر میکروب کشی بر موضع زخم، بر روی سیستم ایمنی اثر تقویت کنندگی دارد و اسکار زخم را ترمیم می‌کند.

این محصول حدود یک ماه دیگر در دسترس بیماران خواهد بود و به گفته مسئول فنی این شرکت ۸۸ کشور دنیا درگیر بیماری سالک هستند  از این رو ورود به بازار جهانی یکی از افق های پیش روی این فناوران است.

داروی leish G1 حاصل مطالعات متعدد سلولی، حیوانی و انسانی است که با فرمولاسیون جدید و مواد موثره داخلی، جهت درمان زخم بیماری سالک یا لیشمانیوز جلدی استفاده می‌شود. 

قدرت تقویت کنندگی سیستم ایمنی، قدرت ترمیم کنندگی جوشگاه زخم، اثر مستقیم ضد انگلی، عدم مشاهده عوارض جانبی سیستمیک دارو از ویژگی‌های منحصر بفرد این دارو است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته