دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت فناوران یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

تولید آب شیرین در مناطق محروم با دستگاه آب‌شیرین‌کن حرارتی

تولید آب شیرین در مناطق محروم با دستگاه آب‌شیرین‌کن حرارتی
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه آب‌شیرین‌کن حرارتی ظرفیت کوچک شده است که می‌تواند مشکل نبود دسترسی به آب شیرین در مناطق محروم کشور را حل کند.
کد خبر : 846646

رامین احسانی مدیر اجرایی شرکت دانش‌بنیان «سیستم‌های انرژی فردا» در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۳ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره فعالیت‌های فناورانه و دستاورد‌های این مجموعه توضیح داد: چندسالی است که در حوزه انرژی حرارتی و آب فعالیت می‌کنیم و از سال ۹۹ توانسته است مجوز دانش‌بنیانی دریافت کند.

وی افزود: محصولات شرکت شامل بویلرها، مبدل‌های حرارتی و آب شیرین‌کن‌های حرارتی است. تقریباً تمام صنایع کوچک و بزرگ به منبع حرارتی نیاز دارند از این رو صنعت انرژی حرارتی و آب در هر کارگاه و کارخانه‌ای یک محصول دارد.

احسانی یکی از چالش‌های دانش‌بنیان‌ها را نبود متولی مشخص برای استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان در قسمت‌های مورد نیاز کشور دانست و در این‌باره تشریح کرد: یکی از محصولات دانش‌بنیان، آب شیرین‌کن‌های حرارتی ظرفیت کوچک است. نگاه شرکت هنگام طراحی محصول این بود که بتوانیم به مناطق محروم کشور به‌خصوص ناحیه جنوبی کشور که به آب شیرین دسترسی ندارند، کمک کنیم. این طرح به صورت پایلوت(آزمایشی) در چند واحد صنعتی اجرا شد؛ اما به دلیل نداشتن یک متولی مشخص در این حوزه نتوانسته‌ایم این محصول را نهایی کنیم.

این فعال حوزه فناوری، حوزه سوم فعالیت شرکت متبوعش را تولید سیستم‌های گرمایشی نوین برای انواع ساختمان‌ها معرفی کرد و گفت: در این بخش تلاش کرده‌ایم فناوری‌های روز دنیا را به‌کار بگیریم و محصولاتی مانند بافرتانک یا مخزن ذخیره، هیدرولیک سپراتور، پکیج زمینی و بویلر چگالشی را تولید کنیم.

احسانی درباره مزیت‌های رقابتی این محصولات، کیفیت را یکی از ویژگی‌های مهم و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: محصولات شرکت علاوه بر قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی باید از نظر کیفیت نیز حرفی برای گفتن داشته باشد از این رو می‌توان گفت به دلیل ارزان بودن انرژی نیروی کارو ... هزینه تولید در ایران محصولات شرکت حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر از سایر نمونه‌های خارجی هستند.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ از سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است و تا جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته