دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 12:14
توسط محققان ایرانی انجام می‌شود؛

طراحی و ساخت ربات‌‌های صنعتی و هوشمند خدماتی

طراحی و ساخت ربات‌‌های صنعتی و هوشمند خدماتی
معاون طراحی و ساخت فرآوری یک شرکت مهندسی برق و الکترونیک از طراحی و ساخت ربات‌‌های صنعتی مورد نیاز صنایع و ربات‌‌های هوشمند خدماتی توسط محققان کشورمان خبر داد.
کد خبر : 846483

زهره شکرانه معاون طراحی و ساخت فرآوری شرکت «قشم ولتاژ» که در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری «اینوتکس ۲۰۲۳» حضور یافته است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد که طراح و سازنده ربات‌های صنعتی مانند ربات جوشکار، ربات دلتا و ربات‌هایی هستیم که در صنایع مختلف کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی، غذایی و پتروشیمی از این ربات‌ها استفاده می‌کنند، افزود: بخش دیگر فعالیت شرکت، طراحی و ساخت ربات‌های هوشمند ازجمله ربات خدماتی یا سرویس ربات‌هاست که در بیمارستان، هتل‌ و رستوران‌ها قابل استفاده است.

این فعال حوزه نوآوری و فناوری ادامه داد: GBT ربات‌ها یا همان ربات‌های انباردار به صورت هوشمند درانبار‌ها استفاده می‌شوند. طیف فعالیت هوشمند شرکت در حوزه رباتیک، پیاده‌سازی تکنولوژی هوش مصنوعی است که به صورت کاملاً هوشمند می‌تواند فضا و مسیر را تشخیص بدهد و به جایی که برایش تعریف شده برود و کاری که می‌خواهیم انجام بدهد.

شکرانه فعالیت شرکت متبوعش را از سال ۱۳۷۹ اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین محصول شرکت که در اینوتکس اراده شده و مرتبط با تکنولوژی است، ربات‌های صنعتی و ربات‌های هوشمند هستند، طراحی و ساخت و تولید توسط محققان ایرانی انجام شده و فقط یک‌سری از قطعات الکترونیکی خریداری می‌شود که این امر اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته