دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1402 - 11:53
به همت یک استارت‌آپ محقق شد؛

شارژ خودرو‌های برقی با طراحی یک ربات متحرک

شارژ خودرو‌های برقی با طراحی یک ربات متحرک
محققان با طراحی ربات متحرک «Autev» موفق به شارژ خودرو‌های برقی تا سه ماه آینده می‌شوند.
کد خبر : 845594

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروزه با پیشرفت فناوری، تعداد بی‌شماری از وسایل نقلیه الکتریکی را در جاده‌ها می‌بینیم؛ بنابراین نیاز است که تعداد پارکینگ‌ها با قابلیت شارژ خودرو‌های الکتریکی نیز افزایش یابد.

اپراتور‌های پارکینگ به‌زودی می‌توانند به‌جای ایجاد مکان‌های بیشتر برای خودرو‌های برقی از ربات‌های متحرک شارژ «Autev» استفاده کنند که به سوی خودرو‌های مردم حرکت می‌کند. یک استارت‌آپ مستقر در سیاتل موفق به طراحی این ربات هوشمند و متحرک شده‌ است. به بیان دیگر، این ربات یک باتری بزرگ روی چرخ است.

کاربران با استفاده از یک برنامه می‌توانند به ربات اجازه دهند تا به‌طور مستقل به ماشین الکتریکی کاربر دسترسی پیدا کنند. زمانی‌که ربات وارد پارکینگ می‌شود، تنها کاری که نیاز است کاربر انجام دهد، اتصال کابل شارژ به درگاه شارژ وسیله نقلیه خود است. سپس کاربر با رها کردن ماشین می‌تواند به سایر فعالیت‌های خود رسیدگی کند. کاربران با بازگشت خود می‌توانند کابل ربات را جدا کنند و با این کار به ربات اجازه می‌دهند تا به ایستگاه شارژ خود در پارکینگ برگردند.

شارژ خودرو‌های برقی با طراحی یک ربات متحرک

اگر کاربران زودتر از زمان اتمام شارژ بازگردند و بخواهند کابل ربات را جدا کنند، باید ظرفیت شارژ موردنظر را از طریق برنامه کاهش دهند یا به صورت دستی کابل ربات را از درگاه شارژ جدا کنند. محققان امیدوارند این ناوگان ربات‌ها تا سه ماه دیگر در اختیار اپراتور‌های گاراژ قرار گیرد. اپراتور‌ها برای این ربات ماهیانه هزینه‌ای پرداخت می‌کنند و از هزینه‌های شارژ مشتری و تبلیغات روی ربات‌ها می‌توانند درآمد کسب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته