دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1402 - 13:50
معاون پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خبر داد؛

حمایت از ۱۷۰ پژوهش بین‌المللی مشترک بین ایران و ۶ کشور خارجی

حمایت از ۱۷۰ پژوهش بین‌المللی مشترک بین ایران و ۶ کشور خارجی
معاون پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: در طول ۵ سال گذشته حدود۱۷۰ طرح بین‌المللی مشترک میان ایران و ۶ کشور خارجی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مورد حمایت قرار گرفته است.
کد خبر : 844938

علی محمد سلطانی رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه‌های این صندوق برای افزایش همکاری‌های مشترک بین المللی در حوزه پژوهش توضیح داد: در سال‌های گذشته همکاری‌های بسیارخوبی به شکل پژوهش‌های مشترک با کشور‌های چین، روسیه، آلمان، ژاپن، برزیل و یک موسسه پژوهشی در اتریش انجام شده است.

وی درباره نحوه حمایت از این طرح ها توضیح داد: به این صورت که یک تیم ایرانی و یک تیم خارجی بر روی یک طرح توافق خواهند کرد و پس از تصویب در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و همکاری مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آن‌ها حمایت می‌شود. درنهایت خروجی‌ها و دستاورد‌های این پژوهش‌ها به صورت مشترک اعلام می‌شود.

سلطانی در ادامه توضیح داد:در آینده هم این برنامه به صورت جدی دنبال خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم علاوه بر افزایش تعداد و مبلغ حمایت‌ها، تعداد کشور‌هایی همکاری کننده را توسعه دهیم. از طرفی مبالغ حمایت در طرح‌های بین المللی بسیار بیشتر از طرح های داخلی است از این رو  سهم خوبی از حمایت ها را به خود اختصاص داده است.

در ادامه علی جعفریان معاون پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران درخصوص پژوهش‌های مشترک بین المللی توضیح داد: نرخ پذیرش طرح‌ها به طور کلی ۳۰ تا ۳۵ درصد یعنی ۳۰ درصد از طرح‌های ارسالی موفق به دریافت حمایت‌های این صندوق می‌شوند. اما در طرح‌های بین‌المللی  نرخ پذیرش چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

وی در ادامه افزود: به صورت کلی تعداد طرح‌های بین اللملی پذیرفته شده در طول هر سال ۳۰ تا ۵۰ طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند. ازآنجایی که این برنامه از سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفته است، از این‌رو در این ۵ سال  حدود۱۷۰ طرح بین‌المللی توسط صندوق مورد حمیات قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته