دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات:

مشکل در شبکه تأمین برق یکی از دیتاسنتر‌ها باعث اختلال فعالیت پیامرسان‌های بومی شد

مشکل در شبکه تأمین برق یکی از دیتاسنتر‌ها باعث اختلال فعالیت پیامرسان‌های بومی شد
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اختلال رخ داده در روند فعالیت تعدادی از پیامرسان‌های داخلی را ناشی از ایجاد مشکل در شبکه تأمین برق یکی از دیتاسنتر‌های شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد.
کد خبر : 844779

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد احسان خرامید  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، درخصوص اختلال در روند فعالیت تعدادی از پیامرسان‌های داخلی گفت: ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مردم شریف کشور بابت اختلال رخ داده ساعت ۱۸:۳۰ امروز (دوشنبه) به دلیل ایجاد مشکل در شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنتر‌های شرکت ارتباطات زیرساخت باعث قطع برق به مدت ۵ دقیقه شد که بلافاصله با تلاش همکاران مشکل برق رخ داده، مرتفع شد.

وی افزود: همکاران وزارت ارتباطات در تلاش هستند تا فرایند فنی لازم بعد از برقرار شدن برق نیاز است را طی بکنند تا به سرعت این اختلال برطرف شود تا ادامه خدمت رسانی در پیامرسان‌های داخلی از سر گرفته شود.

خرامید با اشاره به اینکه مشکل رخ داده فقط در یکی از دیتاسنتر‌های شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده و سراسری نیست، تصریح کرد: مشکل تامین برق در آن دیتاسنتر نیز برطرف شده، اما بعد از وصل مجدد برق برای ادامه خدمت رسانی زمانی لازم است و در تلاش هستیم که این زمان کوتاه شود تا کاربران بتوانند مثل گذشته از آن‌ها استفاده کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات درباره زمان بازگشت فعالیت پیامرسان‌های داخلی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا حداکثر ظرف یک ساعت آینده مشکل را کامل برطرف کنیم تا مردم بتوانند از پیامرسان‌ها استفاده کنند. هم اکنون بخشی از مشکل برطرف شده، ولی برای اینکه مردم بتوانند روی گوشی‌های خود از پیامرسان‌ها استفاده کنند شاید تا یک ساعت دیگر بیشتر زمان نبرد و به محض رفع کامل این اختلال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت حق مردم است، افزود: ضمن پوزش مجدد بابت این موضوع، مشکلات اینچنینی ناگهانی بوجود می‌آید و از قبل خبر نمی‌کند، اما همانطور که دوستان در صداوسیما و رسانه‌ها در عملکرد وزارت ارتباطات شاهد یودند به محض دریافت اطلاعات جدیدتر وظیفه خود می‌دانیم که اطلاع رسانی کنیم و شفافیت را بوجود بیاوریم چراکه مردم و کسب و کار‌ها در حال استفاده از این پلتفرم‌های بومی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته