دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1402 - 14:04
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تغییر قوانین برای رفع موانع زیست‌بوم فناوری و نوآوری

تغییر قوانین برای رفع موانع زیست‌بوم فناوری و نوآوری
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی داریم برخی سیاست‌گذاری ها در زمینه رفع موانع زیست‌بوم فناوری و نوآوری را تغییر دهیم.
کد خبر : 844667

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز در رویداد شکوفا که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد با بیان اینکه فناوری و نوآوری پیشران جوامع در آینده هستند، گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال موضوع تحول را مطالبه کردند و تاکید داشتند که در نظام حکمرانی طراحی‌های لازم برای تحول صورت بگیرد؛ دو رکن اصلی تحول از نگاه مقام معظم رهبری پیشرفت و عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه رهبری تاکید کردند سهم مدیریتی زنان باید تقویت شود، گفت: باید تمامی حقوق زنان که در اصل ۲۱ قانون اساسی آمده، احقاق شود.

وی گفت: پیشرفت از کارآمدی حاصل می‌شود و حضور بانوان در مدیریت کشور می‌تواند یک رویکرد نوآورانه برای تحول باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه تحولات فناوری و نوآوری پیشران همه تحولات جامعه در عرصه‌های مختلف است، گفت: جامعه زنان ایرانی از نظر تحصیلات پیشتاز هستند و نیمی از دانشجویان کشور بانوان هستند.

نگاهداری خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۲۱ سهم زنان در ثبت اختراع ۱۷ درصد است و سهم کارآفرینان ۱۰ تا ۱۵ درصد است درحالی که ۵۰ درصد جمعیت کره زمین زنان هستند.

نگاهداری خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته، بانوان ایرانی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور ۷۰۰ مدیرعامل زن در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند و نزدیک به ۱۰ هزار نفر نیز عضو هیئت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

نگاهداری ادامه داد: زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور موانعی ساختاری دارد؛ آمادگی داریم در زمینه هرگونه سیاستگذاری قوانین مورد نیاز این حوزه را تغییر دهیم.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته