دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1402 - 11:56
در هفدهمین مسابقات ربوکاپ 1402 ارائه شد؛

شناسایی مصدومان با ربات امدادگری که از موانع می‌گذرد

شناسایی مصدومان با ربات امدادگری که از موانع می‌گذرد
شرکت کننده مسابقات ربوکاپ گفت: ربات امدادگر شبیه سازی شده در طول یک مسیر پیچیده حرکت کرده و مصدومان را شناسایی می‌کند.
کد خبر : 843912

آبتین خوردبین، دانش‌آموز مدرسه دانش شهر تهران و شرکت کننده مسابقات ربوکاپ در هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: با ربات امدادگر شبیه سازی شده در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران شرکت کردیم. این ربات باید در طول یک مسیر پیچیده و با وجود موانعی همچون سیاه‌چاله، شن و ... که سرعت را کاهش می‌دهند، حرکت می کند. این موانع در واقع شبیه‌سازی شده آواری هستند که در زمان حوادث وجود دارند. ربات باید از همه موانع بگذرد و با شناسایی مصدومان نقشه را به درستی تحویل دهد.

این شرکت کننده در مسابقات ربوکاپ اظهار کرد: ربات در زمان بازگشت به خانه شروع باید نقشه‌ای از کل زمین را ارائه دهد. در طول مسیر با موانع نباید برخوردی داشته باشد، ضمن اینکه باید مصدومان را شناسایی کند و امتیاز بگیرد. در خانه اول هم بسته به درصدی که نقشه را به درستی گفته باشد و محل مصدومان را شناسایی کرده باشد، امتیاز خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: به مباحث رباتیکی در مدرسه دانش اهمیت بسیاری داده می‌شود. ما با شرکت در این مسابقات ترسی به دل رقابت کنندگان می‌گذاریم. سال گذشته هم در این رویداد شرکت کرده و مقام دوم کشوری را کسب کردیم. 

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته