دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1402 - 11:18
در لیگ ربات‌های انسان‌نما ارائه شد؛

ربات‌های فوتبالیست ایرانی حرفه‌ای‌تر از ربات‌های خارجی‌

ربات‌های فوتبالیست ایرانی حرفه‌ای‌تر از ربات‌های خارجی‌
سرپرست لیگ ربات‌های انسان نما و فوتبالیست گفت: ربات‌های ایرانی از نظر سطح فناوری و برنامه نویسی بالاتر از ربات‌های خارجی هستند.
کد خبر : 843836

مرتضی عباس زاده سرپرست لیگ ربات‌های انسان‌نما و فوتبالیست در هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت:  در این دوره از مسابقات ربوکاپ، لیگ ها در رشته های مختلفی مثل ربات های پرنده ، خودروهای خودران ، ربات های صنعتی و.... شرکت می کنند که اصلی ترین و حساس ترین آن لیگ ربات های انسان نما است.که عملکرد هوشمندانه و استفاده از هوش مصنوعی در این نوع ربا تها آن ها را جذاب و متمایز کرده است.

عضو کمیته فنی مسابقات جهانی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 3 تیم حضور پیدا کردند که یکی از آن ها از کشور روسیه است و به رقابت با ربات های ایرانی می پردازد. این ربات ها در تیم های 4 نفره ای در دو نیمه هشت دقیقه ای با 5 دقیه استراحت دربین دو نیمه و در زمین فوتبال مقابل هم قرار میگیرند و از نظر حفظ تعادل، شناسایی تیم حریف از تیم خودی ،ردیابی مکان توپ و میزان سرعت عمل ، در حین برگزاری مسابقه ارزیابی می شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در دوسال گذشته درگیر بیماری کرونا بودیم استقبال و تعداد شرکت کننده ها کم بود اما خوشبختانه امسال این مسابقات نسبت به سال های گذشته با استقبال خوبی از سوی کشورهای دیگر قرار گرفته است.

**تساوی سه بر سه ربات های ایرانی در مقابل رباتهای روس

عباس زاده یادآور شد: در اولین روز برگزاری این مسابقات ربات های ایران و روسیه به رقابت پرداختند و با نتیجه سه بر سه به پایان رسید. که این نتیجه تساوی نشانه دهنده توانمندی های دانشجویان و نخبگان کشورمان است.

وی افزود: با وجود اینکه دانشجویان ما با کم و کاستی هایی که در قسمت تامین قطعات و سخت افزاری مواجه هستند اما از نظر تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارند. و اگر حمایت های کافی در تامین قطعات از سوی دانشگاه ها و دولت قرار بگیرد می توانند پیشرفت های بسیار چشمگیرتری در حوزه رباتیک داشته باشند .

عباس زاده اظهار داشت: مسابقات جهانی ربوکاپ تیر ماه امسال در کشور فرانسه برگزار می شود و برگزیدگان این رویداد به این مسابقات دعوت می شوند .همچنین این افراد می توانند با عضویت در بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات و امکانات آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته