دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1402 - 10:09
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی مسابقات ربوکاپ آزاد ایران:

جریان‌سازی توسعه و ترویج دانش برای دانش‌آموختگان فراهم می‌شود

جریان‌سازی توسعه و ترویج دانش برای دانش‌آموختگان فراهم می‌شود
محمد‌علی مقدسیان هفدمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را گامی موثر در توسعه و ترویج دانش برای دانش‌آموختگان دانست.
کد خبر : 843637

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی مقدسیان، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی مسابقات ربوکاپ آزاد ایران درخصوص هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران اظهار داشت: صبح دیروز در راستای مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران یک نشست رسانه‌ای در خبرگزاری علم و فناوری آنا با حضور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر اجرایی هفدمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، رئیس هفدمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران و خبرنگاران برگزار شد.

وی در ادامه افزود: صبح امروز هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در کتابخانه و مرکز اسناد علمی ساختمان دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات به همت ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کمیته ملی ربوکاپ آزاد ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در تاریخ ۶ لغایت ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در ۲۳ لیگ افتتاح می‌شود.

مقدسیان درباره رویکرد جدید مسابقات بین‌المللی ربوکاپ مطرح کرد: تفاوت رویکرد این دوره از مسابقات ربوکاپ با دوره قبل در تعداد تیم‌ها و کشور‌های شرکت‌کننده است. در این دوره از مسابقات بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجو در قالب ۳۰۰ تیم در سراسر کشور شرکت دارند. گروه‌هایی از ۶ کشور آلمان، روسیه، افغانستان، مصر، برزیل و چین در این دوره از مسابقات شرکت کردند. از تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان دعوت به عمل آوردیم تا بتوانند از استعداد‌های خود رونمایی کنند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی مسابقات ربوکاپ آزاد ایران خاطرنشان کرد: ما در این دوره از مسابقات تلاش می‌کنیم تا شور و نشاط اجتماعی را در دانش‌آموختگان افزایش دهیم. نگاه انگیزشی و استعداد‌ها برای نسل جوان از دیگر امتیازات برگزیده برای این دوره از مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران است. در واقع، فلسفه مسابقات، جریان‌سای توسعه و ترویج دانش است. دانش‌آموختگان با شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند دانش خود را تکمیل کنند و با یکدیگر تعامل ویژ‌ه‌ای داشته باشند. هم‌افزایی میان دانشجویان و دانش‌آموزان در این مسابقات بسیار افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بعد مادی در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ حائز اهمیت است، اما بعد معنوی و کسب دانش برای تمامی شرکت‌کنندگان باید در اولویت باشد. از تمامی علاقه‌مندان در این حوزه دعوت می‌کنیم تا از ربات‌های انسان‌نما، ربات‌های پرنده، صنعتی، و... از ساعت ۹ الی ۵ در واحد علوم و تحقیقات بازید کنند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته