دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1402 - 13:17
با آزمایش روی موش‌ها تحقق یافت؛

جلوگیری از بازگشت سرطان مغز با ابداع «هیدروژل دوگانه»

جلوگیری از بازگشت سرطان مغز با ابداع «هیدروژل دوگانه»
دانشمندان با استفاده از یک هیدروژل تزریقی می‌توانند از بازگشت سرطان مغز جلوگیری کنند.
کد خبر : 843613

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک هیدروژل تزریقی، مملو از دارو‌های شیمی‌درمانی و ایمونوتراپی، می‌تواند به جلوگیری از بازگشت سرطان مرگبار مغز پس از برداشتن تومور با جراحی کمک کند.

دانشمندان از دانشگاه جان هاپکینز درمانی در خصوص سرطان مغز ابداع کرده‌اند که می‌تواند امید جدیدی را برای بیماران مبتلا به سرطان‌های تهاجمی مغز زنده کند. تزریق یک هیدروژل مملو از دارو به مغز پس از برداشتن تومور‌ها با جراحی، باعث ایجاد یک حمله ترکیبی شیمی‌درمانی و ایمونوتراپی می‌شود که از بازگشت سرطان در ۱۰۰ درصد موش‌های تحت درمان جلوگیری کرد.

گلیوبلاستوما یکی از سرطان‌های بدخیم، شایع و متاسفانه مرگبار است که در نخاع یا مغز بروز می‌کند. جراحی تومور مغزی به‌طور معمول بهترین گزینه درمانی برای سرطان مغز محسوب می‌شود، اما این نوع درمان در جامعه مدرن بسیار ناامیدکننده است، زیرا در این جراحی امکان بازگشت و متاستاز سرطان بیشتر است و نرخ بقا در این نوع درمان پایین می‌آید، اما مطالعات جدید امیدی دوباره در بیماران ایجاد می‌کند.

تیم جانز هاپکینز هیدروژلی ابداع کرد که می‌تواند روی حفره مغز باقی‌مانده پس از برداشتن تومور اعمال شود و به آرامی دارو را طی چند هفته آزاد کند تا سلول‌های سرطانی باقی‌مانده را از بین ببرد و از تجدید حیات آن‌ها جلوگیری کند.

این هیدروژل از نانو رشته‌های حاوی یک داروی شیمی‌درمانی تایید شده توسط FDA به نام پاکلیتاکسل و همچنین آنتی‌بادی به نام aCD ۴۷ تشکیل شده است که به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا بیماری را بهتر تشخیص دهد و با آن مقابله کند.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته