دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها ریشه در بیکاری تحصیل‌کرده‌ها دارد

صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها ریشه در بیکاری تحصیل‌کرده‌ها دارد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صندلی‌های خالی در کلاس‌های درس دانشگاه‌ها نتیجه بیکاری دانش‌آموختگان است و با خود پیام مهمی دارد.
کد خبر : 843604

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، شامگاه سه‌شنبه در نشست استادان همیار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد این شهر، با ارائه آماری از تعداد صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها و اقبال کم افراد به تحصیل، گفت: این کرسی‌های خالی حامل پیام است و به بیکاری تحصیل‌کرده‌ها مرتبط است که باید برای اصلاح فضا اقدام شود.

وی با اشاره به ضرورت توانمندشدن افراد در بستر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، اظهار داشت: تحصیل در دانشگاه‌ها باید منجر به توانمندی فردی و اجتماعی شود و توان حل مساله در افراد تقویت شود.

جهان بین ادامه داد: مسئولیت اجتماعی در قبال این نسل ایجاب می‌کند در کنار تربیت تخصصی، برای تربیت جامعه هم تلاش شود و اگر این تحول ایجاد نشود، دانشگاه کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: تربیت جامعه منجر به تربیت هویتی واعتقادی، تربیت مهارتی و اجتماعی می‌شود که این تکامل، در بستر و کرسی‌های مجازی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید توانایی حل مسأله داشته باشد و اگر مسایلی در دانشگاه حل نشد، باید متوسل به راهکار‌های متعدد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نقش استادان را در تربیت اجتماعی و توانمندکردن افراد در حل مساله، موثر دانست و تصریح کرد: تربیت اجتماعی یعنی آماده شدن برای مسئولیت پذیری اجتماعی و دانشگاه سهم بسزایی در تربیت اجتماعی افراد دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود به استان سمنان در دیدار با استادان منتخب همیار فرهنگی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی این استان، درباره مسایل فرهنگی، علمی، وظایف دانشگاه‌ها، و مسایل روز جامعه مباحثی بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته