دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران خبرداد؛

فراخوان شرکت در مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی mRNA کووید ۱۹

فراخوان شرکت در مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی mRNA کووید ۱۹
مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران با اعلام انجام مرحله یک فاز اول کارآزمایی بالینی اولین واکسن کووید-۱۹ مبتنی بر mRNA ایرانی اعلام کرد که اجرای مرحله دوم به همکاری هموطنان نیاز دارد.
کد خبر : 842907

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، افرادی می‌توانند در این مرحله همکاری کنند که سه دوز واکسن سینوفارم یا برکت یا ترکیب آنها را زده باشند.

سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اولین واکسن کووید-۱۹ مبتنی بر mRNA برای مطالعه بالینی را صادر کرده و مقاله پیش‌بالینی واکسن کرناپسین در نشریه معتبر NPJ-Vaccines از گروه انتشارات «نیچر» منتشر شده است.

فراخوان شرکت در مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی mRNA کووید ۱۹

بنا بر اعلام مرکز ثبت کارآزمایی بالینی ایران، هدف از این مطالعه بررسی بی‌خطری و ایمنی‌زایی واکسن کووید-۱۹ بر پایه mRNA (کرناپسین) ساخت شرکت «فناوران رناپ» به عنوان دوز یادآور (تقویت‌کننده/بوستر) در جمعیت سالم است.

این مطالعه به صورت تصادفی شده، دو سو کور، کنترل با واکسن‌نما با شرکت ۳۰ داوطلب سالم در مهدی کلینیک تهران انجام خواهد شد. داوطلبان به صورت تصادفی واکسن کرناپسین یا واکسن‌نما را در یک نوبت به عنوان دوز بوستر دریافت خواهند کرد و سپس در بازه زمانی ۶ ماه پس از دریافت مداخله از نظر بروز رخدادهای نامطلوب و ایمنی‌زایی واکسن مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

افراد داوطلب باید در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال بوده و سابقه دریافت سه نوبت واکسن سینوفارم یا برکت را داشته باشند و فاصله زمانی از آخرین نوبت واکسیناسیون تا دریافت مداخله حداقل ۹۰ روز و حداکثر ۱۲ ماه و شاخص توده بدنی بین ۱۸ تا ۳۵ کیلوگرم بر متر مربع باشد. داوطلبان همچنین باید دارای سلامت کامل بر اساس شاخص‌های بالینی و آزمایشگاهی باشند.

 

فراخوان شرکت در مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی mRNA کووید ۱۹

 

برای شرکت در این مطالعه از شرکت‌کنندگان هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد شد و انجام آزمایشات و معاینات و اقامت در محل انجام مطالعه کاملا رایگان خواهد بود. پس از ثبت‌نام و بررسی اولیه‌ اطلاعات، در صورتی که امکان ورود به مطالعه وجود داشته‌ باشد، مجریان مطالعه با داوطلبان تماس خواهند گرفت. متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند برای شرکت در این کارآزمایی بالینی به این آدرس مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته