دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1402 - 09:00
آنا گزارش می‌دهد؛

نیم‌نگاهی به AutoGPT؛ ابزار هوش مصنوعی جدید مبتنی بر GPT

نیم‌نگاهی به AutoGPT؛ ابزار هوش مصنوعی جدید مبتنی بر GPT
ChatGPT بر جهان تاثیر بسیاری گذاشته است، حال Auto-GPT با استفاده از GPT-۴ خود را توسعه داده است.
کد خبر : 842648
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در آن به ساخت ماشین‌هایی هوشمند پرداخته می‌شود که مانند انسان‌ها عمل می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند. یک عامل هوشمند، سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش می‌دهد.
 
آن‌طور که پیداست، هوش مصنوعی در آینده‌ای نه چندان دور زندگی بیشتر انسان‌ها را بیش از پیش تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ماه‌های اخیر چندین مدل هوش مصنوعی از سوی شرکت‌های مطرح عرضه شده‌اند که جزو قوی‌‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شوند. از مدل هوش مصنوعی GPT-4 شرکت OpenAI گرفته تا بارد گوگل، همگی می‌خواهند رهبری بازار AI را در دست بگیرند.
 
ChatGPT چند ماهی است که معرفی شده اما این فناوری بر جهان تاثیر بسیاری گذاشته است. چت جی پی تی هم از ورژن جدید خودش یعنی GPT-۴ رونمایی کرد که پیشرفته‌تر است و پس از آن Auto-GPT  (اتوجی‌پی‌تی) با استفاده از این زبان خودش را توسعه داده است. فناوری هوش مصنوعی با کمک مدل‌های زبانی بزرگ جانی دوباره گرفته و توجه بسیاری از مردم و شرکت‌های بزرگ فناوری را به خود جلب کرده است. در ادامه به معرفی هوش مصنوعی جدید AutoGPT می‌پردازم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.
 
** مدیریت حافظه بلند مدت و کوتاه مدت در Auto-GPT

Auto-GPT از فناوری GPT-۴ شرکت OpenAI استفاده می‌کند، اما در عملکرد پیشرفته‌تر از ChatGPT دیده می‌شود.
این سیستم جدید، توانایی نوشتن کد خود را دارد و می‌تواند به صورت بازگشتی اشکال‌زدایی، توسعه و بهبود خود را انجام دهد. در واقع، این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند به‌طور خودکار کارکردهایش را تکرار کند و از همین طریق اشتباهاش را اصلاح کند.
 
امکانات این ربات نسبت به رقبای دیگر چت جی پی تی بسیار جذاب است. Auto-GPT دارای دسترسی به اینترنت، مدیریت حافظه بلند مدت و کوتاه مدت، GPT-۴ برای تولید متن و ذخیره فایل و خلاصه سازی با GPT-۳.۵ است. همچنین از ربات هوش مصنوعی تولید تصویر DALL-e برای خلق تصاویری جذاب استفاده می‌کند. این ربات قابلیت همیاری در زمینه کدنویسی، ارائه ایده‌های تجاری، مشاوره و … را انجام می‌دهد. همچنین در زمینه پزشکی نیز اطلاعات ارزشمندی را در پاسخ به کاربران می‌دهد.
 
بیشتر بخوانید:
AutoGPT مدعی است که سرعت بسیار بیشتری نسبت به مغز انسان‌ها دارد. اگر این مدل هوش مصنوعی واقعاً شبیه به آن چیزی باشد که ادعا می‌کند، می‌تواند تهدیدی جدی برای بسیاری از کسب‌وکارها محسوب شود.

اتوجی‌پی‌تی در حال حاضر می‌تواند حساب شبکه‌های اجتماعی را بزرگ‌تر کند و حتی یک کسب‌وکار الکترونیکی را توسعه دهد. تنها کافی است با هدف مورد نظر خود به صورت خودکار بهترین اطلاعات را از وب جمع‌آوری کرده و برای رسیدن به آن هدف، به صورت خودکار کار کند.

AutoGPT با چهار جزو کلیدی خود، بهینه و کارآمد عمل می‌کند. این سیستم حافظه متفاوتی دارد و با پایگاه‌های داده یکپارچه شده است که ذخیره‌سازی اطلاعات و بهینه‌سازی تصمیم‌گیری‌ها در آینده را ممکن می‌کند. درنهایت AutoGPT قابلیت‌های چندعملکردی دارد. این برنامه می‌تواند در عرض چند لحظه در اینترنت جست‌وجو کند و اطلاعات مدنظر خود را به‌دست آورد و آن‌ها را ذخیره‌سازی کند یا اطلاعات قبلی خود را به‌روز نماید.
 
هرآنچه باید درباره AutoGPT، ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر GPT بدانید

**نگرانی‌ها درباره توسعه هوش مصنوعی جدید
 
هر فناوری جدیدی، نگرانی‌هایی در مورد پیامد‌های احتمالی خودش را هم به دنبال دارد. در ماه‌های اخیر نگرانی‌هایی همچون استفاده از ChatGPT توسط دانش‌آموزان در انجام تکالیف مطرح شده بود. اما حالا AutoGPT این نگرانی‌ها را به سطح دیگری می‌برد. این برنامه بدون دخالت کاربر می‌تواند کار‌های زیادی را به‌صورت خودکار انجام دهد و عملاً جایگزین برخی نیرو‌های شغلی در کسب‌وکارها شود. بسیاری از کاربران باور دارند که می‌توان آن را به‌عنوان نمونه‌ای از هوش جامع مصنوعی (AGI) در نظر گرفت. بسیاری از کارشناسان پیش‌تر هشدار داده بودند که AGI می‌تواند زندگی بشر را دستخوش تغییراتی غیرمنتظره کند.
 
با این حال؛ این تکنولوژی بسیار جدید است و هنوز تمام قابلیت‌ها و محدودیت‌های آن شناخته نشده است. اتوجی‌پی‌تی یک ابزار است که تنها توسط خلاقیت انسانی می‌تواند محدود شود. این نگرانی‌ها در تحولات عصر صنعتی هم وجود داشت. زمانی تصور می‌شد ماشین‌آلات باعث حذف نیروی انسانی از صنعت شوند، اما برخلاف تصور عموم، پیشرفت تکنولوژی و اتکا به آن منجر به کاهش حجم و سختی کار، بهبود کیفیت محصولات و ظهور مشاغل و کسب‌وکارهای جدیدی شد.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته