دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1402 - 08:00
به‌منظور توسعه حرفه‌ای؛

۵ نکته اساسی که توسعه‌دهندگان کسب‌وکار باید بدانند

۵ نکته اساسی که توسعه‌دهندگان کسب‌وکار باید بدانند
توسعه‌دهندگان کسب‌وکار به منظور ایجاد تعادل میان مشتریان، بازار‌ها و روابط باید دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و دانش درباره عملکرد درون سازمان باشند.
کد خبر : 842075

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توسعه‌دهندگان کسب‌وکار باید تعادل کاملی را میان مشتریان، بازار‌ها و روابط برقرار کنند. همچنین آن‌ها به‌منظور هدف ایجاد ارزش در داخل سازمان و خارج از سازمان برای مشتریان و بازار باید در راستای توسعه کسب‌وکار خود تلاش کنند و از نکات اساسی آگاهی پیدا کنند.

توسعه‌دهندگان کسب‌وکار به منظور ایجاد تعادل میان این سه عنصر باید دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و دانش درباره عملکرد درون سازمان باشند. در این گزارش به پنج زمینه مهم مهارت و دانش اشاره شده است.

یکی از مهارت‌های مهم در این زمینه مشاهده، تجزیه‌وتحلیل و سازماندهی است. حتی اگر افراد مسئول برنامه‌ریزی فروش نباشند، باید با پیش‌بینی هدف فروش در سال هماهنگ باشند. افراد باید آگاه باشند که جایگاه شرکت کجاست. مدل کسب‌وکار شرکت و مدل‌های کسب‌وکار رقبای خود را باید تحلیل کنند و آن را بهبود ببخشند. همچنین وضعیت بازار و بخش خود را برای جستجوی فرصت‌های جدید و توسعه زمینه‌های تجاری جدید نیز زیر نظر داشته باشند.

ایجاد تصویر مثبت از شرکت می‌تواند برای توسعه‌دهندگان بسیار موثر باشد. از زیر و بم صدا، ژست، وضعیت بدن تا ظاهر توسعه‌دهندگان مهم تلقی می‌شود. همچنین تصویری که آن‌ها برای مشتریان خود مقابل میز مذاکره ارائه می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در شرایط سخت از خود باید مطمئن باشند. استخراج تمام منابع در هنگام برخورد با مشتریان قدیمی و جدید ضروری است. توسعه‌دهندگان برای دستیابی به عملکرد بالا باید به توانایی‌های خود ایمان داشته باشند.

تفکر خلاقانه نیز از دیگر نکات کلیدی برای توسعه کسب وکار محسوب می‌شود. افراد براساس دانشی که از قبل درباره محصول یا خدمات دارند باید فرصت را شناسایی کرده و به روشی نوآورانه از آن بهره‌وری کنند.

توسعه‌دهندگان به‌منظور توسعه کسب‌وکار خود باید با مردم ارتباط خوشایندی برقرار کنند. جلسات با مشتریان جدید، مهارت‌های صحبت کردن در جمع، توانایی برای رفتار دوستانه و جذابیت کافی را باید به‌طور مداوم آزمایش کنند.

توسعه‌دهندگان باید به یاد داشته باشند، نقشی که برای مشتریان خود ایفا می‌کنند، نقش یک مشاور است. مشتریان احتمالی شما قبل از تصمیم‌گیری برای خرید به توسعه‌دهنده یک شرکت برای مشاوره مراجعه می‌کنند، اما رابطه شما با مشتری زمانی که موفق به فروش شده‌اید، متوقف نمی‌شود. برعکس، وظیفه آن‌ها این است که در درازمدت بر مشتری خود نظارت داشته باشند.

توسعه‌دهندگان باید برای توسعه حرفه‌ای در کسب‌وکار خود مذاکره کنند و شرکت خود را مدیریت کنند. چند نکته اصلی وجود دارد که باید روی آن‌ها تمرکز کنند: ۱. به صحبت‌های مشتری خود گوش دهند ۲. از ارتباطات کلامی و غیرکلامی برای انتقال ایده‌های خود استفاده کنند ۳. در حین انجام آن اعتماد به‌نفس داشته باشند. همچنین باید مسئول باشند و به مشتری این احساس را بدهند که می‌توانند به شما تکیه کنند. توسعه‌دهندگان باید هنگام ارائه راه حل قاطعانه عمل کرده و تلاش کنند تا همین نگرش ردر طول رابطه با مشتری حفظ شود.

انتهای پیام/۳۰۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب