شکست اهمالکاری با رشد کسبوکار ممکن میشود؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تمامی کسبوکارها درون خود با مشکلات بسیار زیادی و تعویق کارها روبرو هستند. توسعهدهندگان تقریبا این موضوع را در شرکت خود تجربه کردهاند، اما شناسایی دلایل اصلی امکان دارد، دشوار باشد. به تعویق انداختن فعالیتهای شرکت، توسعهدهندگان را در رسیدن به اهدافشان، به تأخیر میاندازد.
مطالعات علمی طی ۲۰ سال گذشته نشان میدهد اهمالکاری در کسبوکارها بسیار افزایش پیدا کرده است. محققان زمانی این موضوع را یک مشکل اساسی مدیریت زمان میدانستند، اما اکنون آن را به عنوان یک پدیده پیچیده و بسیار فردی میبینند.
تاخیر در انجام کارها میتواند یک شکست پیچیده در خودتنظیمی محسوب شود. به تعویق انداختن کارهای مهم آسیب زیادی به رشد و توسعه کسبوکارها وارد میکند. تصور ضعیف از زمان و ناتوانی در مدیریت، مشکلات یک شرکت را به میزان قابلتوجهی تشدید میکند.
توسعهدهندگان کسبوکار پس از شناسایی علت اصلی اهمالکاری، میتوانند برنامهریزی کنند تا بهرهوری خود را بازیابی کنند. این رویکرد امکان دارد در وهله اول ساده به نظر برسد، اما اغلب افراد منبع مشکل را بررسی نمیکنند و جامعه به مردم میآموزد که احساس مقاومت را بهسادگی از بین ببرند.
برخی از رویکردهای انجام کار گاهیاوقات جواب میدهد، اما برای همیشه پایدار نیست. اگر افراد بهطور مکرر از انجام کارهای خاص اجتناب میکنند، یک دلیل اساسی وجود دارد و به احتمال زیاد این امر کاملا شخصی است.
افراد باید به آخرین باری که یک پروژه یا تلاش تجاری را شروع کردند، فکر کنند. احتمال زیاد اوایل فعالیت بسیار پرانرژی و هیجانزده عمل کردند و چندین سال بعد، این هیجان خاموش میشود. زمانیکه مغز افراد با تازگی مواجه میشود، دوپامین ترشح میکند. ماده شیمیایی طبیعی به شما انگیزه میدهد تا به دنبال کشف جایزه باشید، اما زمانیکه تازگی پروژه از بین برود، ذهن پریشان شده و انگیزه افراد کاهش مییابد.
در این میان قدرت خودشناسی به میان میآید. تمام کارکنان در یک شرکت، انگیزهها، اهداف و شخصیتهای متفاوتی دارد؛ بنابراین منطقی است که افراد دلایلی برای به تعویق انداختن کارها داشته باشند.
مهمترین راه برای شکست اهمالکاری و توسعه کسبوکار این است که صاحبان شرکت و کارکنان خود را بهتر بشناسند، آزمایش کنند و به آنچه در شرکت وجود دارد، پایبند باشند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/